۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 1004006

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی گفت: آموزش و پژوهش به عنوان نیاز هر جامعه، دروازه رشد بهره‌وری نیرو کار است.

آموزش و پژوهش نیاز هر جامعه است

شهرام محمدی رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی در نشست خبری گفت: سه سال گذشته دارای ویژگی‌هایی است. فعالیت‌های مرسوم که آموزش و پژوهش است، طبق روال گذشته انجام شد، اما در کنار آن رویکردهای جدیدی شکل گرفت و از میان آن ها می‌توان به ارتباط منظم و مستمر با ذی‌نفعان اجتماعی، استفاده از دانشمندان و کارشناسان خبره و شکل‌گیری گروه‌های علمی اشاره کرد.

وی افزود: کار مهم دیگری که در این بین صورت گرفت احصای نیازهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود؛ تا امروز ۱۸۵ برنامه آموزشی برای بهبود سازمان‌های تابعه تامین اجتماعی تدوین شده است. در موسسه همایش ملی کار نیز طی یک روند سه‌جانبه میان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت مباحث مورد بررسی قرار گرفته و راجع به آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی گفت: این مؤسسه، دولتی غیرانتفاعی و غیر امنایی است و فعالیت‌های آن در راستای پژوهش در راستای کار و تولید انجام می‌شود. سه نفر از وزرای دولت عضو آن هستند. وزیر کار رئیس و وزیر اقتصاد و علوم از دیگر وزرای این هیئت امنا هستند.

وی تأکید کرد: آموزش و پژوهش جزو کارهای اساسی موسسه کار است و در کنار آن بازوی مشورتی وزارت کار محسوب می‌شود که طبق مفاد مصرح در قانون تأسیس مؤسسه روابط با سازمان بین‌المللی کار بر عهده مؤسسه کار و تأمین اجتماعی است. این مؤسسه قدرت اجرایی ندارد، بلکه قدرت آن در تصمیم‌سازی است.

محمدی افزود: آموزش و پژوهش به ۲ دلیل عمده مهم است و هیچ جامعه و بشریت بی‌نیاز از آموزش و پژوهش نیست. تمدنی که امروز بشریت ایجاد کرده که ناشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی است. دلیل دیگر به بهره‌وری نیروی کار برمی‌گردد. آموزش و پژوهش دروازه بهره‌وری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.