رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره بین المللی شعر و نماهنگ «مژده وصل» به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

برگزاری جشنواره «مژده وصل» در گسترده بین‌المللی / جشنواره به ۴ زبان فارسی، عربی،انگلیسی و اردو برگزار می‌شود

دکتر محسن مرادی در گفت و گو با خبرنگار ما؛ افزود: این جشنواره با موضوع امام زمان (عج) و با محورهای غیبت و ظهور امام زمان(عج)، سیره حکومتی امام زمان(عج) ، انتظار و ویژگی های منتظران و نگرش مهدوی و موعودباوری در ادیان و مذاهب و در سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و آزاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پوستر جشنواره ملی شعر و نماهنگ «مژده وصل» در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی رونمایی شد یادآور شد: پیش نشست های این جشنواره در قالب شب های شعر در چند شهرستان استان مثل نیشابور، سبزوار و تربت جام به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد و پیش بینی ما این است که در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر مخاطب در این جشنواره داشته باشیم.

مرادی ادامه داد: پذیرش آثار به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی است و با توجه به حضور سالانه چند هزار زائر اردو زبان در مشهد،تصمیم گرفتیم زبان اردو را هم به جشنواره بیفزاییم.

مرادی با اشاره به اینکه زیاره جامعه کبیره محور همه برنامه های جشنواره امامت و مهدویت در دوره چهارم است اظهار کرد: این زیارت در جشنواره مژده وصل،نیز بخش ویژه جشنواره ما را تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه به دانشجویان اتباع در این جشنواره توجه ویژه شده است گفت: بیش از ۳۵۰۰ دانشجوی اتباع در استان داریم که با محوریت زیارت جامعه کبیره در جشنواره مژده وصل تولید اثار هنری داشته باشند.

وی با اشاره به همکاری بقیه نهادها با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای بهتر برگزار شدن جشنواره مژده وصل افزود: حوزه علمیه مشهد، صدا و سیما، دانشگاه فردوسی و بقیه دانشگاههای سطح استان در برگزاری مطلوب این جشنواره با ما همکاری دارند.واحد بین الملل آستان قدس رضوی نیز که دارای ظرفیت های گسترده ای است به ما کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی صاحب جامعه دانش آموزی بزرگی است گفت: به دانش آموزان هم در این جشنواره توجه شده و این قشر هم در جشنواره ما حضور خواهند داشت.

به گفته مرادی اختتامیه جشنواره مژده وصل ۱۷ بهمن در مشهد برگزار می شود و علاقمندان به شعر و ادب و هنر در سراسر کشور می توانند پس از اعلام شروع ثبت نام جشنواره، تا اول دی ماه سروده ها و اشعار خود را در قالب های شعر و تصنیف، قطعه ادبی ، دلنوشته ، نماهنگ و پادکست از طریق سامانه emamat.iau.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.