وزیر آموزش و پرورش گفت: برخلاف شایعه‌ها، هیچ بحثی از تغییری در نظام آموزشی کشور وجود ندارد، اما این موضوع باید مورد مطالعه قرار گیرد.

بحثی از تغییر در نظام آموزشی کشور مطرح نیست

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز در اختتامیه سومین گام بهارستان کودکستان اظهار کرد: کودکستان‌ها در دوره جدید نظم و نظامی پیدا کرده‌اند؛ از ۱۴۰۰ مرکز ملی تعلیم و تربیت کودک تاسیس و همه سازوکارهای نهادی تعلیم و تربیت پایه گذاری و آیین‌نامه ها تدوین و تصویب شد که مهم‌ترین آییین‌نامه تربیت اوان کودکی بود.

وی افزود: برگشت پذیری سرمایه در دوره کودکی بسیار زیاد است و متوسط ۱۰ هزار دلار برگشت پذیری سرمایه از سوی نهادهای دولتی و غیر دولتی برای سرمایه‌گذاری در دوران کودکی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معتقد به تربیت دوره کودکی تا پیش از متوسطه اول هستم، کشورهایی هستند که دوره پیش از دانشگاه خود را کوتاه کرده‌اند. برخی کشورها از ۳ تا ۵ سالگی اما عموم کشورها مدرسه را از ۶ سالگی آغاز می‌کنند. کشورهای بسیاری هم طول دوره تحصیل پیش از دانشگاه آنها کوتاه‌تر شده است و طول دوره آموزش را هم کمتر می‌کنند. همچنین جوانان در ۱۶ کشور در سن ۱۶ سالگی از مدرسه فارغ التحصیل می‌شوند. همین کشورها در آزمون‌های تیمز و پرلز هم نتایج بهتری دارند.

صحرایی یادآورشد: ساماندهی کودکستان‌ها گام بزرگی بود، گر چه برای موسسان کودکستان هم زحمت ایجاد کرد و یک مقاومت درونی وجود داشت چراکه آنها هم به سازوکار بهزیستی عادت کرده بودند. اکنون این موارد تغییر کرده است، درست است که زحمت ایجاد شد اما برای آینده مناسب است.

وی خاطر نشان کرد: ماآموزش و پرورش در نوسازی مدرسه و مردمی سازی و سازمان تعلیم و تربیت کودک در این دوره کارهای مناسبی انجام دادیم هرچند که در مدرسه داری به خوبی عمل نکردیم.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی هدفمند با محوریت خانواده و استفاده حداکثری از نهادهای دولتی و غیردولتی و فراهم کردن زمینه دسترسی عادلانه به فرصت‌های تربیتی برای کودکان باید صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.