وزیر کشور در بازدید از مرز ریمدان که محل تردد زائران پاکستانی به سمت عراق برای شرکت در مراسم اربعین است، گفت: در هیچ یک از مرزهای ۶ گانه خروجی از ایران به سمت عراق، مشکل خاصی برای زائران گزارش نشده است.

تاکنون هیچ مشکلی برای زائران در مرزهای ۶ گانه اربعینی گزارش نشده است

احمد وحیدی که برای بازدید از مرز ریمدان هستیم اظهار کرد: در مرز ریمدان هستیم در نقطه مرزی با پاکستان که یکی از نشانه های وحدت ماست در این منطقه همه مشغول خدمت به زوار اربعین بوده و با عشق آماده پذیرایی از زوار هستند

وی افزود: از عزیزان اهل تشیع و تسنن در این پایانه مرزی خدمت می کنند و نمادی از عشق به اباعبدالله الحسین (ع) است.

وزیر کشور ادامه داد: در این مرز زیرساخت ها و امکانات خوبی فراهم شده است مرز ما فعال است و استاندار و سایر مسئولان تلاش کرده اند که امکانات خوبی در مرز فراهم شده است و قبلا این امکانات نبود ولی الان این امکانات برقرار است و امکان پذیرایی از زوار وجود دارد.

وحیدی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار، سپاه، فراجا، استانداری سیستان و بلوچستان و سایر دستگاه ها در حال خدمت رسانی به زائران در این هوای گرم هستند؛ فضای معنوی و اخوت و دوستی و اربعینی در اینجا حاکم است که این فضا را مدیون اباعبدالله الحسین (ع) هستیم که شعار حب الحسین یجمعنا را در این مکان به عینه می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: همه زیرساخت های لازم تلاش شد که آماده شود هم بخش های دولتی و هم مردمی کارهای ارزشمندی کردند و در یکپارچگی دولت و مردم کار ارزشمندی شکل گرفت.

وزیر کشور تصریح کرد: ۶ مرز برای خروج از ایران داریم که در هیچ یک از این مرزها مشکل خاصی نداشته ایم نزدیک ۱.۲ میلیون نفر از مرزهای ما به طرف عراق خارج شده اند.

وی تأکید کرد: با وجود حاکم بودن گرمای شدید در مرزها، اما با مدیریت موکب ها از سوی خودِ مردم، مشکلی در مرزها نداریم.

وحیدی افزود: کارهای خوبی برای ایجاد زیرساخت ها از سوی استانداری سیستان و بلوچستان در مرزها انجام شده؛ به همین دلیل است که در سال جاری نسبت به سال های قبل وضع بهتری داریم.

وی اظهار کرد: سال گذشته مقداری مشکل تردد داشتیم اما تا این لحظه مشکل تردد نداریم و با پیش بینی هایی که در توسعه زیرساخت ها و دوبانده کردن برخی جاده هایی که در دستور کار استانداری است و همچنین تأمین نیازمندی های حمل و نقلی و آماده سازی مجتمع زیارتی در مرز ریمدان از سوی آستان قدس رضوی، مشکلات بسیار کاهش یافته است یک مجتمع زیارتی هم در مرز میرجاوه ایجاد شده است؛ این کارها سبب می شود که در سال های آینده مشکلات زائران اربعین کاهش یابد.

به گفته وزیر کشور: اربعین مغناطیسی است که هر سال جذب بیشتری دارد و زائران بیشتری خواهند آمد لذا ما هم باید زیرساخت‌هایمان را مطابق با این افزایش سالانه زائران بیشتر و قوی‌تر کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.