سخنان ترامپ درباره سرانجام رژیم صهیونیستی بسیار مهم می باشد، باید به این جمله توجه و دقت بسیار داشت نه اینکه تنها در فضای تبلیغاتی تفسیر شود.

وقتی «دونالد» هم از قمار روی اسب بازنده می ترسد / بررسی اظهارت جنجالی ترامپ درباره فروپاشی رژیم صهیونیستی

اظهارات اخیر مستاجر رک گوی پیشین کاخ سفید درباره فروپاشی رژیم صهیونیستی بشدت مورد توجه رسانه ها و تحلیلگران مختلف قرار گرفته است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در نشست خبری خود در ایالت نیوجرسی سخنرانی به زبان راند که برای بسیاری تعجب آور بود. او وضعیت اسرائیل را «شکننده» توصیف کرد و با هشدار درباره فروپاشی این رژیم گفت: چنانچه کامالا هریس و دموکرات‌ها در انتخابات آتی به پیروزی برسند اسرائیل «از بین خواهد رفت. یک سال پیش و حتی دو سال پیش هیچ وقت فکر نمی‌کردم این حرف را بزنم.» ترامپ افزود: «اسرائیل از بین خواهد رفت و یادتان باشد هر چیزی که ترامپ گفته درست از آب درآمده است... این عقل سلیم است. من فکر می‌کنم که آنها از بین خواهند رفت. آنها دارند در سه جبهه می‌جنگند. [اسرائیل] الان خیلی شکننده است».

وقتی ترامپ هم روی اسب بازنده قمار نمی کند

بیان چنین جملاتی درباره متحد ویژه امریکا از زبان یک رئیس جمهور ایالات متحده بسیار پرسش برانگیز است. فواد ایزدی کارشناس ارشد مسائل آمریکا در گفت و گو با قدس در ارزیابی این سخنان معتقد است داده هایی که ترامپ در سخنرانی خود ابراز داشت نشان می دهد یک رویکرد تجدید نظری در نگاه مقامات جمهوری خواه و حتی دموکرات نسبت به رژیم صهیونیستی در ایالات متحده در حال وقوع و شکل گیری است بطوریکه هیچ یک از دو حزب مطرح در انتخابات تمایل و علاقه ای به سرمایه گذاری بر روی اسب بازنده (اسرائیل) ندارند.

وی با اشاره به سخنان تاریخی رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران درباره رژیم صهیونیستی، افزود: ایشان در سال ۹۴فرمودند؛ رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، امروز هر کسی در آمریکا از نگاه خودش به پیام رهبری درباره آینده اسرائیل پی برده است.

این کارشناس مسائل آمریکا، تاکید کرد: دونالد ترامپ  در بین سال های 2016تا 2020 بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا فعالیت می کرد، هرچند که وی دارای شخصیتی عمیق در کاخ سفید نبود اما وی مشاوران و افرادی را در کنار خود دارد که به او در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی مشاوره می دهند و سخنانی که وی در ایالت نیوجرسی درباره سرانجام رژیم صهیونیستی به زبان آورد بسیار مهم و حساس می باشد بطوریکه باید به این جمله توجه و دقت بسیار داشت نه اینکه تنها در فضای تبلیغاتی تفسیر شود.

سه بخش مهم اظهارات ترامپ

ایزدی با اشاره به  سخنرانی ترامپ و تدوین سه رویکرد او نسبت به آینده رژیم صهیونیستی، گفت: سه جمله مهمی که باید درباره آن تفسیر راهبردی و کلیدی صورت بگیرد، عبارت است از؛ اسرائیل در سه جبهه نمی تواند بصورت همزمان در جنگ باشد، این رژیم به اندازه کافی نیروی نظامی در اختیار ندارد و همین مسئله باعث شکنندگی اسرائیل خواهد شد و مهمترین بخش در این سخنان، ترامپ هیچگاه به سران رژیم صهیونیستی وعده اعزام نیرو به سرزمین ها اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را نداد تا کمبود نیروی انسانی این رژیم را در برابر محور مقاومت تأمین نماید .

وی در پاسخ به این پرسش که سخنان ترامپ درباره رژیم صهیونیستی می تواند برگ برنده ای در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا باشد، گفت: صحبت های اخیر وی در یک کاملأ فضای انتخاباتی صورت گرفت اما نباید برداشت صرفأ در راستای کسب رأی باشد چرا برخی کلمات و سخنان فراتر از فضای انتخاباتی است به خصوص از زبان شخصیتی همچون دونالد ترامپ، این نشان دهنده شکل گیری یک تحول در ذهن این تیپ از آدمها در آمریکا است.

این کارشناس مسائل آمریکا اظهار داشت: سخنرانی روز گذشته ترامپ در حالی صورت گرفت که وی بخشی از سخنان خود را بصورت مکتوب قرائت می کرد و بخشی دیگر بصورت شخصی، و در واقع بیان مسئله نابودی و از بین رفتن اسرائیل جمله ای بود که وی بدون نگاه به تله پرامپتر (یکی از ابزارهای کمکی سخنرانی می باشد که متن سخنرانی روی آن‌ها نمایش داده می‌شود) آن را بیان کرد و این نکته ای مهم هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.