فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هنگامی که می‌گوییم قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم، یک واقعیت انکارناپذیر است.

ایران قدرت مطلق پدافند هوایی در غرب آسیا است

امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عصر امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد) در مراسم تقدیر و اهداء نشان فداکاری به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان پدافند هوایی ارتش، گفت: اگر مجاهدت‌های نیروهای خلاق و مبتکر عزیز در نیروی قدرتمند پدافند هوایی نبود، قطعاً موفقیت‌هایی که در طول ۸ سال دفاع مقدس داشتیم، اگر صرف تجهیزات قلمداد می‌کردیم، هرگز محقق نمی‌شد.
وی افزود: مدیون خون پاک مطهر شهدا، ایثارگری‌های جانبازان و صبر و پایداری خانواده‌های معظم شهدا هستیم. اگر صرفاً می‌خواستیم به تجهیزات متکی باشیم موفقیت‌های خاصی به دست نمی‌آوردیم.
امیرسرتیپ صباحی‌فرد در ادامه با بیان این‌که ۸ سال دفاع مقدس را با همه فراز و نشیب‌های آن پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: جنگ این مهم را به ما دیکته کرد و فرمان حضرت آقا هست که باید قوی شویم. اکنون با جرأت عرض می‌کنم که نیروی مقتدر و قدرت پدافند هوایی ارتش بهترین شرایط ممکن را دارد.

وی افزود: هنگامی که می‌گوییم قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم، یک واقعیت انکارناپذیر است. البته دشمنان ما هم این را می‌دانند و تجهیزاتی که امروز در اختیار داریم، ۱۰۰ درصد بومی و غیروابسته به هیچ کشوری است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: این اعتقاد را داریم که جنگ‌های چند دهه‌ی اخیر هم با ۸ سال دفاع مقدس بسیار متفاوت است ولی چون ما تجهیزات را خودمان می‌سازیم و هنگامی که می‌گوییم این تجهیزات در لبه فناوری روز دنیاست، یک حقیقت است. چرا که خودمان آن‌ها را طراحی و تولید می‌کنیم و گلوگاهی در این کار نداریم.
وی با بیان این‌که فرزندان شما در نیروی مقتدر پدافند هوایی در دفاع از کیان کشور ایران اسلامی ایستاده‌اند، گفت: دشمنان بدانند اگر لازم باشد موشک‌های ما قلب‌های سیاهشان را مورد هدف قرار گرفته و شلیک خواهند کرد.
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان این‌که ایثارگری، شهادت و خلاقیت نیروهای مسلح، عامل پیروزی ما در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی تجهیزات دفاعی ما بسیار اندک بود و کاملا وابسته بودیم و اگر نبود شهامت، ایثارگری و خلاقیت نیروهای مسلح، قطعا موفقیت‌های ۸ سال دفاع مقدس صرف متکی به تجهیزات، هرگز به دست نمی‌آمد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.