معاون نمایندگی دائم انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد غزه بدون اشاره به جنایات و حملات رژیم اسرائیل و با تاکید بر اینکه «همه طرف ها باید خویشتن داری کنند»، گفت: از ایران، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های همسو

 تهدیدها علیه اسرائیل را کنار بگذارید

«جیمز کاریوکی» معاون نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی شورای امنیت در نشست این شورا درباره غزه گفت: غزه به مرگبارترین مکان در جهان برای کودک تبدیل شده است. زنان و کودکان همچنان بار سنگین این درگیری وحشیانه را تحمل می کنند که از ۷ اکتبر تاکنون جان بیش از ۴۰ هزار نفر را گرفته است.

معاون سفیر انگلیس افزود: کودکان تقریباً یک سوم تلفات شناسایی شده را تشکیل می دهند. ما از اسرائیل می خواهیم که تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام دهد. ما دوباره خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط بیش از ۱۰۰ گروگان هستیم.

کاریوکی اضافه کرد: امروز شنیدیم که غزه در آستانه شیوع ویرانگر فلج اطفال است. یک تهدید مرگبار دیگر برای مردمی که در حال حاضر با تهدیدهای مرگبار زیادی روبرو هستند. در همین حال، تنش‌های منطقه‌ای همچنان بالاست, هرگونه حمله از سوی ایران عواقب ویرانگری خواهد داشت.

این دیپلمات انگلیسی اضافه کرد: ما به یک آتش بس فوری نیاز داریم. همه طرف‌ها باید روی مذاکراتی که آمریکا، مصر و قطر رهبری می‌کنند تمرکز کنند. این گفتگوها فرصتی حیاتی برای تضمین آتش‌بس فوری است که به درگیری پایان می‌دهد، گروگان‌ها را آزاد می‌کند، امکان دسترسی فوری به کمک‌ها و کاهش تنش‌های منطقه‌ای را فراهم می‌کند.

وی بدون اشاره به تهدیدها و حملات اسرائیل گفت: «ما همچنین از ایران، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی همسو با ایران می‌خواهیم تهدیدهای مداوم تشدید تنش نظامی علیه اسرائیل را کنار بگذارند. همه طرف ها باید خویشتن داری کنند.»

او ادامه داد: غزه در پرتگاه شیوع فلج اطفال قرار دارد و بیش از ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال به واکسیناسیون نیاز دارند. ما از طرفین می‌خواهیم که به همکاری با سازمان جهانی بهداشت، یونیسف و شرکا برای تسهیل واکسناسیون ادامه دهند.

معاون سفیر انگلیس همچنین گفت: اسرائیل باید اجازه دسترسی ایمن و بدون مانع به غزه و سراسر غزه را بدهد و یک مکانیسم موثر برای رفع تعارض ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌ها و واکسن‌ها می‌توانند به طور ایمن ارسال و استفاده شوند.

او گفت: دستورات جدید تخلیه توسط اسرائیل باعث هرج و مرج در غزه شده است. منطقه بشردوستانه که اکنون فقط ۱۱ درصد از غزه را پوشش می دهد. این مناطق مملو از مردمی است که به شدت به دنبال سرپناه هستند.

کاریوکی ادامه داد: خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری غیر قابل توجیه است. خشونت هفته گذشته در روستای جیت فلسطینی نفرت انگیز بود. ما از اسرائیل می خواهیم که علیه این افراط گرایان اقدام کند. انگلیس هشت فرد و دو نهاد مرتبط با خشونت شهرک نشینان را تحریم کرده است.

معاون نمایندگی دائم انگلیس در سازمان ملل گفت: ما ادامه گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را محکوم می‌کنیم و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.