مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت ثبت‌نام و سفارش کتاب های درسی دانش‌آموزان در قالب پروژه مهر را تشریح کرد.

میانگین ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ۸۸ درصد بوده است

سیدمجتبی هاشمی گفت: گفت: میانگین ثبت‌نام کشوری ۸۸ درصد بوده است. بیشترین آمار ثبت‌نام مربوط به استان هرمزگان با ۹۳ درصد بوده است.  

وی اضافه کرد: اختلاف نخستین و آخرین استان‌ها در ثبت‌نام ۱۲ درصد است. درصد ثبت‌نام در پایه‌های اول، هفتم و دهم، یعنی پایه‌های ورودی به صورت روزانه رصد و نتایج برای ترمیم به استان‌ها و مناطق بازخورد داده می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه دستورالعمل ثبت‌نام اتباع، تصحیح اوراق امتحانات تابستان، ثبت‌نام‌هایی که حضوری انجام شده ولی در سامانه سیدا ثبت نشده است، عدم ثبت‌نام میان پایه‌ها در برخی مدارس خاص جزو مسائل امروز ثبت‌نام است، گفت: ۳۰ مرداد در آخرین گزارش مربوط به درصد سفارش کتاب درسی، میانگین کشوری ثبت سفارش کتب درسی تا ۳۰ مرداد بیش از ۸۶ درصد بوده است.

هاشمی در پایان گفت: فرم‌های نظارت و ارزیابی در اختیار مدیران مدارس قرار داده شده تا اطلاعات از کف مدارس جمع آوری و پس از تحلیل نتایج برای رفع موانع و بهبود عملکرد به واحدهای ذی‌ربط ابلاغ می‌شود.

منبع: پانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.