عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس گفت: افزایش تعداد مراکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری از یک مرکز به سه مرکز در اربعین امسال، موجب کاهش فوتی‌ها در ایام اربعین شده است.

گسترش مراکز هلال احمر و کاهش فوتی های اربعین

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدیدی که اعضای این کمیسیون از بیمارستان امام علی(ع) شهر نجف اشرف داشتند، گفت: به لطف خداوند، ۳ سال است که تیم نظارتی مجلس، سالانه روانه اربعین می‌شود تا در حوزه سلامت به فرایندهای بهداشتی و درمانی نظارت داشته باشد. این نظارت میدانی همراه با حضور هلال احمر و ارائه خدمات درمانی این جمعیت به زائران در خاک عراق است.

وی در ادامه افزود: اعضای هلال‌احمر کشورمان امسال در اربعین در خاک عراق، حضور چشمگیری دارند، ازجمله ۶ هزار نیرو شامل ۲۰۰۰ نیروی متخصص و ۴۰۰۰ نیروی کمکی، همچنین حضور ناوگان موتوری و خدماتی ما شامل خودروهای امداد و نجات، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌ها که امسال نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.
محمدبیگی بیان کرد: در بازدیدی که از بیمارستان امام علی در طی سال‌های گذشته داشتیم، بیشتر بخش‌های بیمارستان نسبت به گذشته راه اندازی شده است که همه این‌ها مرهون افزایش میزان نظارت مسئولان ما در شبکه خدمات درمانی هلال احمر و مرهون شورای سیاست گذاری است که رئیس جمعیت هلال‌احمر در کشور برای اربعین تشکیل داد و همکاری‌های دوجانبه‌ای که میان ایران و عراق ایجاد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مجلس شورای اسلامی چند حمایت از هلال‌احمر داشتیم. افزایش بودجه هلال‌احمر، مصوبه خرید ۱۵۰۰ خودرو جدید نجات و آمبولانس در هلال‌احمر و سوم، حمایت از حوزه سلامت الکترونیک و هوشمند سازی ارائه خدمات در اربعین بود تا داده‌های مربوط به بیماران در این سامانه ثبت و از مشکلاتی همچون مفقودی و تلفات جاده‌ای و … زوار پیشگیری کنیم.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: اربعین امسال جمعیت هلال احمر با افزایش تعداد مراکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری از یک مرکز به سه مرکز، امسال سبب کاهش تلفات اربعینی شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به توافقات انجام شده در زمینه توریسم سلامت در ایران و عراق، از کشورهای مختلف در بیمارستان امام علی(ع)، بیمار پذیرش کنیم و بتوانیم مرکز بیمارستان امام علی(ع) را به یک هاب منطقه‌ای جهان اسلام تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.