رژیم صهیونیستی با وجود اینکه طی یک ماه اخیر در آماده باش صد در صدی قرار داشت و توسط ناوگان آمریکا و دیگر متحدان در منطقه نیز حمایت می شد برای کم اهمیت جلوه دادن عملیات دیروز مقاومت به سانسور گسترده رو آورده است

خودسانسوری صهیونیست ها در مواجه با سیلی مقاومت / نگاهی به ابعاد اهمیت عملیات انتقامی حزب الله علیه رژیم اشغالگر

حزب الله لبنان در حالی روز گذشته با انتشار بیانیه ای از انجام مرحله نخست عملیات انتقامی علیه رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور فواد شکر فرمانده بارز خود خبر داد که تل آویو با سانسور شدید و بیان روایتی دیگر، در صدد کم اهمیت جلوه دادن تهاجم نظامی مقاومت است؛ بازی رسانه ای که رخدادهای میدانی خلاف ان را به نمایش می گذارد.

در بیانیه‌ حزب الله آمده است: «رزمندگان ما با تعداد زیادی پهپاد حمله هوایی به عمق سرزمین های اشغالی را آغاز کردند و یک هدف نظامی ویژه اسرائیل را مورد اصابت قرار داده‌اند. مرحله نخست عملیات انتقامی، با موفقیت کامل به پایان رسیده و این پروسه ای بود که طی آن پادگانها و مراکز نظامی اسرائیلی هدف قرار گرفتند تا پهپادهای هجومی بتوانند به هدف مورد نظر در عمق رژیم صهیونیستی برسند. حزب الله تاکید کرد: شمار موشکهای شلیک شده بالغ بر ۳۲۰ موشک است و مراکزی که هدف قرار گرفتند، عبارتند از؛ پایگاه میرون، مریض نافی زیو، زعتون، مرابض الزاعوره، السهل، کیلع، یوا، یردن و نفح در جولان اشغالی و پایگاههای عین زی تیم، راموت نفتالی.

ادعای انحرافی صهیونیست ها

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که گستره حمله حزب الله شامل ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی بوده است. به دنبال حملات مذکور، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی 48 ساعت وضعیت اضطراری اعلام کرده و تمامی 240 پناهگاه عمومی در تل‌آویو باز شده است.

اما رژیم صهیونیستی که به واسطه احساس خطر از واکنش انتقامی حزب الله و ایران طی یک ماه اخیر در آماده باش صد در صدی قرار داشته و از سوی دیگر توسط ناوگان آمریکا و دیگر متحدان در منطقه هم حمایت می شده از یک سو برای کم اهمیت جلوه دادن عملیات دیروز مقاومت به سانسور رو آورده و از سوی دیگر حتی به این هم بسنده نکرده و در عملیات رسانه ای با هدف آرام کرده افکار عمومی داخلی مدعی شده که پیش از حمله با اگاهی از نیت حزب الله به مواضع مقاومت تهاجم پیشدستانه انجام داده است.

با این حال با گذشت زمان به رغم محدودیت های اعمال شده توسط تل اویو، کم کم برخی رسانه ها ابعاد بیش‌تری از حمله حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی افشا کردند. همزمان برخی منابع صهیونیست با انتشار تصاویری از هدف قرار گرفتن کشتی جنگی اسرائیلی از نوع «دفورا» اذعان کردند. در این رویداد یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و چند نظامی دیگر زخمی شده‌اند. برخی دیگر رسانه‌ها هم اعتراف کردند که حزب‌الله در عملیات اخیر خود، مراکز حساس امنیتی موساد، شاباک و اطلاعات نظامی این رژیم در تل‌آویو را هدف قرار داده است. این منابع صهیونیست از زخمی‌شدن چندین نظامی در مناطق اشغالی «نهاریا»، «عکا» و «راموت نفتالی» خبر دادند.

خودسانسوری صهیونیست ها در مواجه با سیلی مقاومت / نگاهی به ابعاد اهمیت عملیات انتقامی حزب الله علیه رژیم اشغالگر

ناتوانی دشمن در شرایط آماده باش صد در صدی

مصدق مصدق پور، کارشناس مسائل جهان عرب در گفت و گو با قدس، در ارزیابی سطح پاسخ عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی که روز گذشته انجام شد، گفت: عملیاتی اخیر همزمان با اربعین امام حسین( ع) انجام شد برتری اصل غافلگیری مقاومت در برابر آمادگی کامل رژیم صهیونیستی را اشکار کرد. این عملیات در زمانی صورت گرفت که  آمریکا و نیروهای غربی حامی رژیم در منطقه در حالت آماده باش کامل بودند و چند ناو آنها در منطقه غرب آسیا مستقر بود و لذا انجام عملیات از سوی مقاومت در این شرایط بیانگر توان نظامی حزب الله می باشد.

وی با اشاره به نشست امنیتی ویژه روز گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، گفت: در این جلسه برای فریب افکار عمومی و جلوگیری از شکست اطلاعاتی و امنیتی در برابر موشک های حزب الله، اعلام شد عملیات مقاومت پیش از آغاز توسط دستگاه های امنیتی شناسایی و خنثی شده است. این در حالی است که حزب الله با یک اقدام غافلگیرانه توانست به اهداف خود برسد. آنچه که اشغالگران درباره خنثی کردن عملیات حزب الله ادعا می کنند ادعای رسانه ای و اقدامی گمراه کننده برای مصرف داخل اراضی اشغالی است.

مصدق پور درباره تحلیل های برخی از رسانه های منطقه درباره قدرت دروغین رژیم صهیونیستی در طی یک ماه اخیر، گفت: پس از ترورهای که تل آویو در بیروت و تهران انجام داد همه تصور می کردند وزنه قدرت به نفع تل آویو است اما مقاومت اسلامی لبنان با انجام این حمله در اوج آمدگی دشمن این معادله را تعدیل کرد بطوریکه امروز حزب الله توپ را در زمین اسرائیل انداخته، و بعید است تل آویو بخواهد در برابر حزب الله لبنان دست به حماقت بزند.

پاس گل حزب الله به حماس

ناصر ترابی، دیگر کارشناس مسائل غرب آسیا، چند رویکرد مهم مبنایی و راهبردی را اساس مهم عملیات روز گذشته حزب الله می‌داند و معتقد است بخش کلی اثرات این عملیات در حوزه های اطلاعاتی، نظامی، سیاسی، روانی، اقتصادی و در موضع طرح ریزی و مدیریت جنگ است بطوریکه در حوزه اطلاعاتی تمامی اهداف شناسایی شده بصورت دقیق منهدم و نابود شد. وی تصریح کرد: هرگاه دستگاه های نظامی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به سمت خود سانسوری شدید بروند مشخص است تل آویو شکست بزرگی را متحمل شده است بطوریکه روزگذشته تمامی اعضای کابینه نتانیاهو از مصاحبه با رسانه های داخلی و خارجی منع شدند.

ترابی با اشاره به همزمانی این عملیات با  برگزاری همزمان نشست آتش بس میان حماس و تل آویو در مصر، افزود: روز گذشته نشست آتش بس میان طرفین با حضور نماینده حماس در قاهره آغاز شد و عملیات حزب الله به مثابه پاس گلی است که برای حماس در این نشست ارسال کرده است.

حزب الله در بیانیه خود حمله اخیر را مرحله نخست عملیات واکنش علیه رژیم صهیونیستی خوانده است. این کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به این نکته باید شاهد ادامه عملیات در سرزمین های اشغالی باشیم، افزود: ما با یک جنگ ترکیبی توسط محورمقاومت در سرزمین های اشغالی مواجه خواهیم بود بطوریکه روز گذشته انصارالله یمن در اعلامیه ای بیان داشت به زودی انتقام بمباران  بندر حدیدة توسط رژیم صهیونیستی را خواهیم گرفت. این نشان دهند آن است که محور مقاومت از فاز صفر که شامل (طراحی، شناسایی، زمان بندی و هدایت عملیات می باشد به مرحله عملیاتی و انهدام مواضع از پیش تعیین شده رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.