معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: دغدغه اصلی قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار «رفع انحصار» است.

وکالت را کاملاً تخصصی و کلاس‌های آموزشی را اجباری می‌کنیم

بهزاد پورسید معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با بیان اینکه قانون تسهیل قطعاً نیاز به اصلاح خواهد داشت، به تعامل سازنده با مجلس جدید اشاره کرد و گفت: اجرای دو سال گذشته قانون تسهیل تجربه است باید آثار اجرای آن را ببینیم و در تعامل با نمایندگان به سمت اصلاح آن پیش برویم هرچند مکلف به اجرای آن هستیم.

در کنار رفع انحصار از سطح علمی کارآموزان وکالت مراقبت کنیم

پورسید با انتقاد از قانون تسهیل در حوزه وکالت به بحث برگزاری آزمون‌ها اشاره کرد و گفت: می‌دانیم که دغدغه اصلی این قانون رفع انحصار است و برای ما نیز مطلوب است که شهروندان به راحتی به خدمات این حرفه به شکلی ارزان‌تر دسترسی پیدا کنند، اما نیاز است در عین مراقبت از موضوع رفع انحصار و پایین نیاوردن رقم جذب تلاش کنیم سطح علمی نیز کاهش نیابد.

وی در مورد اینکه دغدغه مهمی که نسبت به قانون تسهیل وجود دارد کاهش سطح علمی وکلا است، گفت: در برابر دغدغه کاهش سطح علمی پذیرفته شدگان حرفه وکالت و رفع انحصار الزامی نداریم یکی را بر دیگری تقدم دهیم هر دو می‌تواند در کنار هم و هم عرض جلو رود، با رابطه خوب با نمایندگان می‌توانیم گفت‌وگوی بهتری داشته و با تجارب این دوساله می‌توانیم با همراهی مجلس اثر گذاری داشته و اصلاح برخی از مواد تحقق یابد.

وی با بیان اینکه مطابق با قانون برنامه در قوه قضائیه مکلف شدیم که به نوعی بحث نظارت بر وکلا و رتبه‌بندی آن‌ها را انجام دهیم، گفت: در حوزه رتبه‌بندی بخشی است که هم نظارت بر صلاحیت‌های علمی را کماکان داشته باشیم و هم اینکه جلوی تخلفات آن‌ها را بگیریم و در عین حال می‌خواهیم در حین رتبه بندی می‌توانیم روی بحث آموزش‌های تخصصی وکلا نیز کار کنیم.

پورسید افزود: در حال حاضر بحث‌های جدی را با کانون‌های وکلا داریم که وکالت را به سمت تخصصی شدن کامل پیش ببریم و شرکت در کلاس‌های آموزشی را اجباری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.