حجت‌الاسلام اخلاقی امیری تأکید کرد در این دوره از مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم خلاهای قانونی ساترا از بین برود و اگر اختلافی میان وزارت ارشاد و صداوسیما درباره نظارت بر نمایش‌خانگی باقی مانده باشد آن را حل خواهیم کرد.

خلاهای قانونی ساترا در مجلس دوازدهم برطرف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسنعلی اخلاقی امیری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه دائمی ساترا درباره اهمیت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر گفت: رسانه و فضای مجازی امروز یکی از ابزارهایی است که می‌توان به‌واسطه آن در میدان جنگ نرم قد علم کرد. هرچه به این حوزه توجه جدی‌تری داشته باشیم در پیشبرد اهداف کشور و نظام‌مان موفق‌تر خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش مجلس دوازدهم برای از بین برد خلاهای قانونی ساترا افزود: این سازمان بعد از گذشت حدود یک دهه از تولد آن به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده است اما به نظر من هنوز تا حدودی با ایده‌آل‌های مدنظر کشور فاصله دارد. یک مقداری باید بازبینی اتفاق بیفتد و کشور ظرفیت‌های این نهاد تنظیم‌گر را بهتر بشناسد. اگر خلاهای قانونی در این میان وجود دارد مجلس شورای اسلامی در این دوره آمادگی دارد تا آنها را از بین ببرد. اگر هم هنوز اختلافی میان وزارت فرهنگ و ارشاد و صداوسیما وجود داشته باشد، باید آن را حل کنیم. در واقع باید همه به ساترا کمک کنیم تا در رسیدن به اهدافی که نظام جمهوری اسلامی برای او تعیین کرده است، موفق باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص سایر همکاری‌های کمیسیون فرهنگی مجلس با ساترا، تأکید کرد: در وهله اول بایستی تعامل ساترا با کمیسیون فرهنگی مجلس مستمر باشد؛ ما این آمادگی را اعلام می‌کنیم در خدمت دوستان باشیم. خیلی خوشحال می‌شویم کارشناسان این مجموعه حتما در کمیته‌ها و کارگروه‌های کمیسیون فرهنگی حضور داشته باشند چرا که معتقدیم خیلی از بحث‌ها و دغدغه‌ها را تعامل و ارتباط مستمر حل خواهد کرد.

اخلاقی امیری در پایان و در واکنش به تغییر دولت و تفاهم‌ها و توافق‌های میان وزارت ارشاد و صداوسیما خاطر نشان کرد: حوزه فرهنگ را نباید با سیاست‌زدگی مخلوط کرد، فرهنگ عاری از این اتفاقات است و نیازمند یک ثباتی هستیم که آن را دنبال خواهیم کرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم هم در جلسات کمیسیون فرهنگی اعلام کرده است طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با ساترا همکاری خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.