موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

یک نماینده مجلس: تسهیلات با مبلغ جدید برای ساخت مسکن در سال جدید نیازی مبرم است و در سقف اعتبارات قانونی باید بانک مرکزی تسهیلات جدید ساخت مسکن را به شبکه بانکی ابلاغ کند که بار مالی جدیدی نیز نخواهد داشت.

توقف اعطای تسهیلات جدید ساخت مسکن کار موجب آسیب دیدن مردم و صنایع وابسته به ساخت مسکن می‌شود

مجید نصیرپور در گفتگو با خبرنگار قدس در خصوص روند اعطای تسهیلات مسکن و ازدواج به مردم، گفت: مردم در فرهنگ عامه، بانک را به وام دادن می شناسند و وقتی پرداخت وام متوقف می شود، چون مردم برای زندگی خود برنامه ریزی کرده بودند، با چالش هایی مواجه می شوند؛ لذا به نظر من توقف پرداخت وام توسط بانک ها کار پسندیده ای نیست. 

وی افزود: تکالیف زیادی به عهده بانک‌ها گذاشته شده که منابع مالی آنها تامین نمی شود؛ بنابراین این پارادوکس باعث ایجاد مشکلاتی شده است؛ بانک ها به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم و یا اضافه برداشت در زمان قبل، با محدودیت هایی مواجه هستند که آسیب آن به مردم و صنایعی که قرار بود از این تسهیلات استفاده کنند می رسد؛ یعنی هم زندگی مردم و هم تولید آسیب دیده است.  

نماینده مردم سراب و مهربان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قوانین بودجه تکالیفی بدون تامین اعتبارات مصوب کردیم درحالی که دولت باید اعتبار لازم برای اعطای تسهیلات که هم بار روانی و هم تاثیر اقتصادی دارد را تامین کند.  

نصیرپور خاطرنشان ساخت: اگر می خواهیم روند اعطای وام به مردم تسهیل شود، باید تامین اعتبار کرده و منابع درآمدی دولت را با تکالیفی که برای دستگاه ها تعیین می‌کنیم همخوان و هم تراز کنیم تا این ناترازی از بین برود؛ من عمده دلیل را ناترازی منابع بانک ها می بینیم البته بانک ها فعالیت های مختلفی می کنند و به دنبال درآمد قابل توجه هستند که این مساله هم از طریق معاونت نظارت بانک مرکزی و به طور عام مجلس و دولت قابل پیگیری است.

وی در پایان گفت: تسهیلات با مبلغ جدید برای ساخت مسکن در سال جدید نیازی مبرم است و در سقف اعتبارات قانونی باید بانک مرکزی تسهیلات جدید ساخت مسکن را به شبکه بانکی ابلاغ کند که بار مالی جدیدی نیز نخواهد داشت و هر روز تاخیر باعث متضرر شدن مردم و صنایع وابسته به مسکن به دلیل توقف در مسیر ساخت مسکن خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.