موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران، فهرست رسمی دارویی کشور را یکی از ابزارهای مهم اجرای مناسب طرح ژنریک بیان کرد.

فهرست دارویی کشور هر سه ماه یکبار به روزرسانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نازیلا یوسفی، با قید "همراستا با نوآوری‌های دارویی و مطابق با اولویت‌های درمانی جامعه به صورت متعادلی" به عنوان پیش شرط گسترش فهرست دارویی آنرا هدایت کننده منابع سلامت به سمت داروهای هزینه اثربخش‌تر و جلوگیری کننده از گسترش بازارهای غیررسمی و نامعتبر دارویی در کشور برشمرد.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده در سازمان غذا و دارو در مسیر ورود یک داروی جدید به فهرست دارویی کشور نه تنها مؤید مزایای بالینی آن دارو در نظام دارویی کشور بلکه پشتوانه ارائه داروها با قیمتی هزینه اثربخش در بازار دارویی کشور خواهد بود.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران همچنین با اشاره به اینکه انتخاب علمی داروها برای ورود به فهرست دارویی کشور منجر به اجتناب از هدر رفت منابع و استفاده بهینه از آنها در نظام سلامت کشور خواهد شد، تصریح کرد: تدوین و به‌روز رسانی فهرست دارویی کشور از برنامه سوم توسعه مورد توجه سیاست‌گذاران و قانونگذاران بوده و در برنامه‌های پنجم، ششم و هفتم توسعه تکرار گردیده است.

وی گفت: این فهرست بعد از انقلاب اسلامی با حدود ۵۰۰ مولکول دارویی در نظام نوین دارویی کشور تدوین شد و همراستا با کشف داروهای جدید و ارتقای تکنولوژی‌های درمانی، سالانه حدود ۲۰ مولکول دارویی به آن افزوده شد و در حال حاضر به حدود ۱۵۰۰ مولکول دارویی رسیده است.

یوسفی با تاکید بر اینکه فهرست دارویی هر سه ماه یک بار به روزرسانی و در تارنمای سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی می‌گردد، خاطر نشان کرد: فرایند با توجه به الزام قانونی ذکر شده در برنامه‌ی هفتم توسعه، در دولت جدید نیز دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.