موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹
کد خبر: 1009463

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در زمینه خرید تجهیزات و آمبولانس ها هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما در صورتی که نمونه داخلی از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ قطعا از نمونه ایرانی استفاده می‌کنیم.

اورژانس کشور آمبولانس ایرانی می خرد یا خارجی؟

جعفر میعادفر درباره خرید و ترخیص آمبولانس ها گفت: مشکلی در روند ترخیص آمبولانس ها وجود ندارد؛ افزود: ما قبلا از دولت مجوز خریداری و ورود این آمبولانس ها را گرفته‌ایم و در این باره هیچ مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره نوسانات ارزی ادامه داد: نمی‌توان گفت که در زمینه ارزی نیز مشکلی وجود ندارد اما بانک مرکزی آن سهمی را که باید پرداخت می کرد، پرداخت کرده است. البته این پرداخت‌ها به صورت مرحله ای است؛ که مرحله به مرحله در حال پرداخت و انجام است.

میعادفر با اشاره به اینکه آمبولانس تولید داخلی نیز در کشور داریم، گفت: ما یک سری شرکت های داخلی و کاملا ایرانی در کشور داریم که در زمینه  تبدیل خودروها به آمبولانس ها امتحان خود را پس داده اند. در این زمینه چهار شرکت بسیار قوی فعال هستند که ما با آن ها ارتباط داریم.

وی افزود: در زمینه تجهیزات آمبولانس‌ها نیز، تعدادی شرکت داخلی فعال هستند که کار خود را به خوبی انجام می دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این پرسش که این سازمان خرید آمبولانس و تجهیزات داخلی را به خارجی ترجیح می دهد یا خیر؛ ادامه داد: قطعا من در برخی موارد تولیدات داخل را بیشتر از نمونه خارجی قبول دارم. به عنوان مثال اگر از من بپرسند دستگاه ساکشن را بخریم یا وارد کنیم؟ من اسم چند شرکت ایرانی را برای خرید عنوان می‌کنم که اگر خریداری شود این دستگاه ۳۰ سال می تواند کار کند.

میعادفر گفت: ما اگر کالایی را در کشور نداشته باشیم یا در کیفیت نوع داخلی آن شک داشته باشیم، از خارج از کشور خرید می کنیم و اگر نمونه داخلی بهتر باشد، قطعا از آن خرید خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.