معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیروهای رسمی ما شامل مربیان پرورشی و مشاورین مدارس می‌شوند، گفت: حدود ۳۵ هزار مربی پرورشی و ۱۵ هزار مشاور مدرسه داریم.

تشریح اقدامات انجام شده در حوزه معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محمد حسین پورثانی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه امسال برای اولین بار بعد از ۱۲ سال استخدام مربی پرورشی و مشاور مدرسه داشتیم، افزود: امسال بالغ بر ۱۵ هزار مشاور مدرسه و مربی پرورشی جذب کردیم و تمام تلاش ما این است که از اول مهر به بدنه اضافه شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه افرادی نیز در حوزه پرورشی به ما کمک می کنند، ادامه داد: بالغ بر ۶۰۰۰ نیرو در حوزه پرورشی و مشاوره غیر از این آمار به معاونت پرورشی کمک خواهند کرد، همچنین سرباز روحانیون مبلغین امین و مربیان جهادی به این آمار اضافه می‌شوند.

پورثانی با بیان اینکه تمام تلاش‌ ما این است که امسال در هر مدرسه حداقل یک عنصر تربیتی و پرورشی قرار بگیرد، گفت: با آن چیزی که مد نظر است مقداری فاصله داریم، دوستان در سازمان امور استخدامی به ما قول دادند طی سه چهار سال این کمبود حوزه پرورشی را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار معلمان به کمبود نیروهای پرورشی در مدارس اشاره کردند و پیرو آن استخدام‌های نیروهای پرورشی انجام می‌شود، افزود: تا سه چهار سال ما می‌توانیم با افرادی که جذب می شوند در حوزه پرورشی مدارس را تامین کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آن چیزی که مبنای عمل است آیین‌نامه معاونت پرورشی است، ادامه داد: احیای معاونت پرورشی در مجلس شورای اسلامی کلید خورد، بعد از آن در دولت آیین‌نامه‌ای برای احیای معاونت پرورشی تصویب شد که براساس آن هر مدرسه حداقل یک نیروی پرورشی داشته باشد.

پورثانی با بیان اینکه بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر باید نیروی پرورشی داشته باشیم، گفت: سندی به نام سند جامع مشاوره در سال ۱۴۰۰ در زمانی که خود آقای کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود و به تصویب رسید که طبق آن هم ۴۹ هزار نفر باید مشاور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی در حوزه پرورشی و کیفیت بخشی به حداقل برسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۵ برنامه برای نزدیک کردن برنامه هایمان به اقتضائات دانش‌آموز نوشتیم، ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که بسیار دنبال آن هستیم این است که یک باشگاه دانش آموزی تمام عیار راه بیندازیم، امروز فضای بازی‌وارسازی شدن فعالیت‌ها برای دانش‌آموز بسیار مهم است. ما واقعاً نسبت به این موضوع برای دانش آموزان عقب هستیم  اما جذاب سازی باید متناسب با اقتضائات دانش‌آموز باشد.

پورثانی با بیان اینکه سکویی به نام کارینو درست کردیم، گفت: کارینو از اوایل مهرماه استارت خواهد خورد.

وی با بیان اینکه امسال تابستان بسیار داغی داشتیم افزود: تقریباً ۳۰ هزار کانون و پایگاه اوقات فراغت امسال در سراسر کشور میزبان دانش‌آموزان بودند. در کشور ۱۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی داریم در کنار حدود ۱۲۰ هزار مدرسه در ۷۲۸ منطقه مشغول به فعلیت رساندن استعدادهای دانش‌آموزان و پرورش آنان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: اگر قرار است که در ۶۰۰ هزار کلاس درس و ۱۲۰ هزار مدرسه اتفاق تربیتی ویژه‌ای بیفتد همه ارکان جامعه باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.