ویدئو مذکور اسرای فلسطینی را در حالی نشان می دهد با دستانی بسته بر روی شکم روی زمین دراز کشیده‌اند و برخی از آنها حتی لباسی بر تن ندارند و نیروهای امنیتی زندان با سگ هایشان آنها را می‌ترسانند

چشم های کور و گوش های کر مقابل جنایات بی پایان صهیونیست ها / تگرار جنایات «سدی تیمان» در زندان «مجدو»

ماه های ابتدایی عملیات طوفان الاقصی بود که خبر بازداشت «بهاء ابو رکبه» امدادگر ۲۴ ساله صلیب سرخ از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی منتشر شد. بازداشت یک فرد در هنگامه شهادت هزاران تن در غزه فی نفسه چندان خبر مهمی نیست. اما اهمیت ماجرا به هنگام ازادی ابو رکبه باز می گردد. وی پس از سه هفته در نزدیکی یکی از گذرگاه های مرزی غزه رها شد. در ابتدا که خبرنگاران سراغ او رفتند، ابو رکبه به دشواری راه می رفت. طبق گفته بهاء در مدت اسارت وی مکرر توسط زندانبانان با قنداق اسلحه از ناحیه کشاله ران ضربه خورده و در طول روز بایستی ۲۰ساعت در برابر دیوار زندان زانو می زد در حالی که دستانش با طناب بالای سرش بسته شده بود.

انتشار تصاویر این اسیر فلسطینی جنجال زیادی در رسانه به راه انداخت. هرچند که این نوع رفتار در همان ابتدا از دید نهادهای حقوق بشری مفقود ماند ولی اکنون انتشار تصاویری از زندان «مجدو» در منطقه مرج بنی عامر و برخورد زندانبانان اسرائیلی با اسرای فلسطینی نشان داد در قرن ۲۱ یکی از تجاوزات سیستماتیک رژیم اشغالگر علیه فلسطینان شکنجه و آزار و اذیت است. ویدئو مذکور اسرای فلسطینی را در حالی نشان می دهد با دستانی بسته بر روی شکم روی زمین دراز کشیده‌اند و برخی از آنها حتی لباسی بر تن ندارند و نیروهای امنیتی زندان با سگ هایشان آنها را می‌ترسانند. این در حالی است که پیشتر نیز انتشار اخباری از شکنجه و تجاوز که به شهادت ۳۶ اسیر منجر شد در زندان "سدی تیمان" که به "گوانتانامو اسرائیل"  معروف شده جهان را در شک فروبرد.

چشم های کور و گوش های کر مقابل جنایات بی پایان صهیونیست ها / تگرار جنایات «سدی تیمان» در زندان «مجدو»

همه چیز در چنبره لابی صهیونیست

محمد رضا مرادی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با قدس، در ارزیابی خبر انتشار تصاویر شکنجه اسرای فلسطینی در زندان مجدو و بازتاب های بین المللی آن، معتقد است انتشار تصاویر شکنجه و تحقیر اسرای فلسطینی در زندان مجدو نشانه عدم ترس و پشتوانه قوی صهیونیست ها در نهادهای حقوق بشری است. این در حالی است که هیچ نهاد و سازمان حقوقی در جهان در طی دهه های گذشته نسبت به اقدامات وحشیانه و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در زندان های نازی خود، هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کشورهای جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بی تفاوت هستند، افزود: اساس و پایه شکل گیری رژیم صهیونیستی بر مبنای وحشی گری، زور و اشغال بوده بصورتیکه این رژیم دارای  یک موجودیت جعلی در جامعه جهانی است اما به دلیل حمایت های قدرت های جهان امروز در منطقه بعنوان یک نیروی پیاده نظام تکمیل کننده پازل قدرت بازی می کند.

این کارشناس رسانه معتقد است امروز لابی های صهیونیست در دنیا در بسیاری از نهادهای حقوقی و بین المللی از جمله ساختار سازمان ملل نفوذ دارند چراکه در طی یازده ماه اخیر آمریکایی ها برای زنده ماندن اسرائیل در منطقه همواره با ارسال سلاح و تسلیحات نظامی به این رژیم تنفس مصنوعی داده اند و انجام جنایت، نسل کشی و حتی شکنجه زندانیان فلسطینی در زندان های اسرائیل برنامه ای از پیش نوشته شده ای است که قدرت های بزرگ آن را برای اسرائیل دیکته نموده اند.

جامعه جهانی  نابینا و کم شنوا

 مرادی تصریح کرد: شکنجه اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی محصول این روزها نیست بلکه جنگ در غزه باعث شد این مسئله ضریب بخورد و بصورت آشکار در رسانه ها مطرح شود. از سال ۱۹۴۸ جنایات بی شماری بر علیه مردم فلسطین از جمله روستاها و مناطقی که در مسیر شهرک سازی اشغالگران بوده صورت گرفته ولی متأسفانه جامعه بین الملل در طول هشتاد سال اخیر هم نابینا و هم ناشنوا بوده؛ این مسئله نشان دهنده ساختار نظام بین المللی است که بر مبنای بی عدالتی، زور، تبعیض پایه گذاری شده است.

کارشناس مسائل منطقه در پایان اظهار کرد: با توجه به جنایات و شکنجه های رژیم صهیونیستی در غزه و زندان های مختلف در سرزمین های اشغالی، باید یک برنامه سازی رسانه ای توسط مردم نهادینه شود تا از طریق آن جنایات اسرائیل در سطح جهان پیگیری شود مشابه همان اقدامی که دادگاه لاهه در طول جنگ غزه در صدور دو مرحله حکم  علیه نتانیاهو وشهرک های صهیونیستی صادر کرد. هرچند که به دلیل نفوذ آمریکا، انگلیس ، فرانسه این مسئله نتیجه ای به همراه نداشت اما می توان از طریق نهادهای مردم نهاد عمومی پیگیر این جنایات باشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.