پیشنهاد سردبیر

وزارت بهداشت فلسطین دوشنبه شب اعلام کرد، در حملات امروز (دوشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تا این لحظه ۲۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

شهادت ۲۸ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه افزود، شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه از ۱۱ ماه پیش تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۸۸ نفر و شمار زخمی ها به ۹۴ هزار و ۸۲۵ نفر رسیده است.

 این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در حملات رژیم صهیونیستی ۱۶ شهید و ۶۴ زخمی به بیمارستان های منطقه منتقل شدند.

در همین راستا، دفاع مدنی غزه اعلام کرد، پیکر یک شهید و هفت زخمی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزل خانواده ابوسمعان در منطقه الصبره در جنوب نوار غزه از زیر آوار بیرون کشیده شد.

همچنین قایق‌های جنگی این رژیم به طور مداوم ساحل شهر رفح را بمباران کردند.

هلال احمر فلسطین نیز با اشاره به جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود هرگونه مواد سوختی به نوار غزه اعلام کرد: به دلیل پایان یافتن منبع سوخت لازم برای فعالیت خودروهای آمبولانس و درمانگاهها و خدمات اورژانس، فعالیت هلال احمر در آستانه توقف قرار گرفته است.

منابع خبری فلسطینی همچنین بامداد امروز دوشنبه از شهادت هفت فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک منزل در مرکز نوار غزه خبر دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ابتدا یک منزل مسکونی در اردوگاه البریج واقع در مرکز غزه را هدف قراردادند که منجر به شهادت چهار فلسطینی شد.

بر اساس این گزارش، همچنین به دنبال بمباران خانه‌ای در شرق اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه، دست‌کم سه نفر شهید و هفت نفر زخمی شدند.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

رژیم تل آویو در عین حال اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.