پیشنهاد سردبیر

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایران بعد از چین، رتبه دوم تولید چینی و رتبه پنجم تولید سرامیک در جهان را دارا است که کالاهایی با کیفیت و قابل رقابت عرضه می کند.

ایران رتبه دوم تولید چینی و رتبه پنجم سرامیک در جهان دارد

«عباسعلی قصاعی» امروز (سه شنبه) در چهاردهمین کنگره دو سالانه سرامیک ایران اظهار داشت: تولید چینی در کشور با فعالیت هشت واحد تولیدی به سالیانه ۵۰ هزار تن رسیده است که از این نظر دومین تولید کننده ظروف چینی در جهان هستیم.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: کشور چین رتبه نخست را در صنعت چینی دارد که به خاطر داشتن مواد اولیه و نیروی کار فعال در این عرصه است.

وی با بیان اینکه صنعت چینی ایران مدرن و با سابقه ۵۰ ساله است، گفت: در سال ۱۳۵۰، سه‌هزار تن چینی در سال توسط سه واحد تولید می شد، ما بعد از پیروزی انقلاب، ۲۵ واحد تولیدی کل صنعت چینی را با تولید ۵۰ هزار تن واحد اداره کردند.

رئیس انجمن صنایع چینی ایران ابراز داشت: سالانه هفت تا هشت میلیون دلار صادرات چینی داریم.

قصاعی ادامه داد: اکنون تعداد واحدهای تولیدی صنعت چینی به هشت واحد رسیده است علت کاهش تعداد واحدها به خاطر واردات و عدم رقابت کیفیتی بوده است که از عرصه خارج شدند.

وی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان داخلی از جدیدترین تکنولوژی های تولید چینی بهره مندند که این امر منجر به بهبود کیفیت و کمیت تولید می شود.

رئیس انجمن صنایع چینی ایران با بیان اینکه تعداد واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک از ۱۰ به ۱۴۰ واحد افزایش پیدا کرده است گفت: صنعت سرامیک رشد ۲۰ برابری طی سال های اخیر داشته است اکنون سالانه ۴۵۰ میلیون متر مربع تولید دارد در این عرصه نیز رتبه پنجم را در جهان کسب کردیم.

وی عنوان کرد: ۷۴ واحد تولیدی سیمانی ظرفیت تولیدی ۹۰ میلیون تن داریم که جزو ۱۵ تولید کننده برتر سیمان در کشور هستیم در صنعت شیشه نیز ۲ و ۵۰۰ تن تولید داریم.

عضو اتاق ایران با بیان اینکه اگر قوانین و مدیریت اقتصادی درست اجرا شود، شاهد رشد و صادرات در تولیدات خواهیم بود گفت: در صورت اجرای قوانین و حذف قوانین دست و پا گیر، جایگاه کشور ما در عرصه ها و صنایع مختلف از سایر کشورها در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت.

قصاعی گفت: صنعت سفال و سرامیک کشور ما سابقه ۱۰ هزار ساله دارد که آثار زیبایی از فرهنگ اسلامی را در صنعت سرامیک و سفال کشور داریم که در هیچ جای دنیا نمی‌بینیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.