آخرین تحولات لبنان

۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 1016252

حتی اگر پروازهای عمره از هفته آینده ۲ برابر شود، باز هم فقط نیمی از تعداد زائران پیش‌بینی شده می‌توانند به سرزمین وحی اعزام شوند.

پرواز نیمی از زائران عمره روی هوا

از سهمیه ۱۷۰ هزار نفری برای این دوره از اعزام‌ها (تا پایان پاییز)، ۷۰ هزار نفر برای تشرف به عمره اعلام آمادگی کرده‌اند.معاون سازمان حج غلامرضا رضایی می‌گوید که «تاکنون ۳۰ هزار نفر (۲۰ درصد سهمیه کلی) با انتخاب کاروان و واریز وجوه در نوبت اعزام هستند.»

۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در صف تشرف به خانه خدا هستند. ثبت‌نام عمره از ۱۷ شهریور (سه هفته قبل) برای اولویت‌ها تا ۱۸۰ با قیمت ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان آغاز شد.

اکنون که کمتر از ۲ هفته از آغاز سفر عمره می‌گذرد، با توجه به اختصاص ۲ پرواز، تعداد زائران اعزامی به حدود ۷ هزار نفر رسیده است. مدیر کاروان عمره می‌گوید که «اعزام‌ها بر اساس اولویت‌های اعلام شده است.» اما در بسیاری از استان‌ها اولویت‌ها تا ۶۰۰ (همه دارندگان فیش عمره) امکان ثبت‌نام در کاروان‌ها را دارند و حتی به عمره هم اعزام شده‌اند.

در صورتی که ۲ پرواز دیگر (از ۱۷ مهر) برای انتقال زائران عمره اختصاص یابد و اعزام‌ها از ۵۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر در روز برسد، تا پایان آذر حدود نیمی از سهمیه تعیین شده (حدود ۸۰ هزار نفر)  به عمره مشرف می‌شوند.مشکل کمبود پرواز برای اعزام زائران فقط برای سفر عمره نیست، بلکه یک سال است که متقاضیان سفر به سوریه هم به دلیل نبود پرواز به دمشق، در حسرت زیارت حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها هستند.

مدیر کاروان زیارتی رضا صالحی با اشاره به گرانی عمره می‌گوید که «باید زائری باشد تا اعزامی هم انجام شود.»در مقابل یکی دیگر از مدیران کاروان‌های عمره بهرام صمدی می‌گوید که سازمان حج در صورت تأمین پرواز، آمادگی «اعزام ماهانه ۷۰ هزار نفر» را به سرزمین وحی دارد.

کارشناسان زیارتی می‌گویند که «باید در کنار کاهش هزینه سفرهای زیارتی، پروازهای عمره که در حال حاضر فقط ایرانی است، هم افزایش یافته و حتی ارزان شود، چرا که حدود ۴۰ درصد قیمت سفر عمره به پرواز اختصاص دارد.» رئیس دفتر حجاج مالزی داتو سری سید صالح هم می‌گوید که «قیمت پروازهای سعودی باید کاهش یابد» تا همه کشورها بتوانند با قیمت پایین‌تر راهی سرزمین وحی شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.