آخرین تحولات لبنان

نخستین عمل جراحی کم تهاجمی "بنتال" قلب که یکی از روش های پیچیده جراحی قلب است، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

پیچیده ترین جراحی قلب به روش کم تهاجمی در مشهد انجام شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فوق تخصص جراحی قلب باز این دانشگاه روز شنبه در این باره گفت: عمل بنتال قلب تاکنون در مشهد به شکل باز شدن کامل جناغ قفسه سینه (استرنوتومی باز) انجام و شریان و دریچه آئورت کاملا تعویض و شرایین کرونری قلب دوباره بر روی کامپوزیت کاشته می شد.

دکتر امید جاودان فر ادامه داد: روش های کم تهاجمی در دنیا در حال فراگیر شدن است که اکنون همه عمل های داخل ساختمانی قلب به روش های کم تهاجمی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال انجام است.

فوق تخصص جراحی قلب باز تصریح کرد: عمل بنتال یکی از اعمال خیلی سنگینی است که معمولا به روش باز انجام می شود که ما موفق شدیم با روش کم تهاجمی و مینیمال هم این عمل را در مشهد برای اولین بار انجام دهیم.

دکتر جاودان فر در خصوص مزایای این روش تاکید کرد: عمل بنتال به صورت مکرر در اتاق عمل های قلب باز بیمارستان های مشهد انجام می شود، ولی به صورت کم تهاجمی برای اولین بار بود که انجام می شد و مزایای آن این است که جناغ قفسه سینه بیمار به صورت کامل باز نمی شود.

به گفته وی، در این روش درد بیمار کمتر است و دوران نقاهت بیمار بهتر طی خواهد شد و از نظر زیبایی هم به مراتب بهتر از باز شدن کامل قفسه سینه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.