تحولات لبنان و فلسطین

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 1017878

۲متهم به ۲۶ فقره کلاهبرداری از شهروندان مشهدی در سایت واسطه گر دیوار با ترفند رسیدساز جعلی شناسایی و دستگیر شدند.

۲۶ فقره کلاهبرداری با رسیدساز جعلی

به گزارش قدس خراسان به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار"احمد نگهبان"جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در پی گزارش چند فقره کلاهبرداری از شهروندان در سایت واسطه گر دیوار رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته ها مشخص شد این افراد در سایت دیوار اجناسی از قبیل کامپیوتر، دستگاه بازی ps۴، ps۵، کولر گازی، تلویزیون LED و دیگر وسایل گران قیمت را آگهی کرده بودند و افراد کلاهبردار در زمان تحویل کالا با ترفند زمان بر بودن انتقال به روش ساتنا، پایا و دیگر حرف های فریبنده با نشان دادن رسید جعلی انتقال وجه از آنها کلاهبرداری کرده اند.

سردار نگهبان بیان داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بررسی اظهارات مالباخته ها وانجام تحقیقات فنی بر روی سرنخ های دیجیتالی به جامانده متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهمان ۲۷ و ۲۸ ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه ارتکاب جرم بودند در مواجهه با مالباخته ها و مستندات موجود به ۲۶ فقره کلاهبرداری با ترفند رسیدجعلی در سطح شهر مشهد اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا خاطر نشان کرد: فروشندگان کالا در سایت دیوار و شپیور و دیگر سایت های واسطه گر می بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه از حساب بانکی خود اطمینان حاصل کرده و گرفتار کلاهبرداران نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.