آخرین تحولات لبنان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:در لیست انتشار ۱۲۹ ساختمان ناایمن پایتخت نام ۱۱ بیمارستان هم در بین این ساختمان‌های ناایمن قرار داشت.

بیمارستان‌های دولتی باید تابع استانداردهای بین‌المللی ایمنی باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه بیمارستان‌های دولتی به‌عنوان یک عامل بنیادی مهم در حوزه پدافند غیرعامل، بسیار قابل توجه هستند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت ژئوپولتیک و بحران‌های فیزیکی کشور این بیمارستان‌ها باید هم به لحاظ زیرساختی و هم در حوزه خدمت‌رسانی حرفی برای گفتن داشته و باید تابع استانداردهای بین‌المللی در زمینه امنیت و ایمنی باشند.

طبق اعلام رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران از این تعداد ۵ بیمارستان نسبت به ایمن‌سازی اقدام کردند و از لیست ساختمان‌های بحرانی خارج شدند و ایمن‌سازی ۶ بیمارستان نیز در دستور کار قرار گرفت؛ اما در این میان ۳ بیمارستان‌«بوعلی»، «امام خمینی» و «سینا» تاکنون اقدام عملیاتی در راستای ایمن‌سازی انجام نداده‌ و هنوز در لیست ساختمان‌های بحرانی قرار دارند و توجه بیشتر در این زمینه را می‌طلبد.

احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: زیرساخت‌ها، خدمات و استفاده از فناوری در بیمارستان‌های دولتی باید قابل رقابت با بیمارستان‌های خصوصی باشد؛ که خوشبختانه در زمینه توسعه فیزیکی بیمارستان‌های دولتی مشکل حادی نداریم و فضای مناسبی دارند که می‌توانیم این مسئله را به‌عنوان یک فرصت برای آن‌ها ارزیابی کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اما نکته مهم این است که بیمارستان‌های دولتی به‌عنوان یک عامل بنیادی مهم در حوزه پدافند غیرعامل، بسیار قابل توجه هستند و با توجه به وضعیت ژئوپولتیک و بحران‌های فیزیکی کشور مثل کرونا، زلزله، جنگ و... باید بیمارستان‌های دولتی هم به لحاظ زیرساختی و هم در حوزه خدمت‌رسانی حرفی برای گفتن داشته باشند؛ بنابراین باید به بیمارستان‌های بزرگ دولتی فراتر از یک مرکز درمانی توجه کرد و آن‌ها را با نگاه کلان مورد ارزیابی قرار داد.

نادری با تأکید بر اینکه بیمارستان‌های دولتی باید تابع استانداردهای بین‌المللی در زمینه امنیت و ایمنی باشند؛ اضافه کرد: وزارتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «بهداشت و درمان» که در زمینه بیمارستان‌های دولتی ذی‌نفع هستند، باید در زمینه توسعه ایمنی اهتمام جدی داشته باشند؛ وزارت رفاه و به‌طور مشخص سازمان تأمین اجتماعی باید به‌صورت جدی و حرفه‌ای به این موضوع نگاه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تأکید کرد: سهل‌انگاری در عدم توجه به مسئله ایمنی به مرور باعث تعطیلی این مراکز درمانی خواهد شد که مسلماً مردم و سیستم خدمت‌رسانی بهداشت و درمان را دچار مشکلات عدیده خواهد کرد؛ بنابراین باید با قید فوریت نسب به رعایت پروتکل‌های ایمنی اقدام کرد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.