تحولات لبنان و فلسطین

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: مسکو با زیرساخت‌های نظامی خود هرگز به سمت مرزهای ناتو حرکت نکرده است، بلکه همواره برعکس آن بوده است.

کرملین: روسیه هرگز به سمت مرزهای ناتو حرکت نکرده است

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد: بریکس هم اکنون علاقه کشورهای زیادی را به خود جلب کرده است. این گروه به دنبال تعاملات برابر است. نشست آتی بریکس در کازان از رویدادهای اصلی در دستور کار جهانی به شمار می‌آید.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد سفر پوتین به اجلاس گروه- ۲۰ در برزیل هنوز تصمیم گیری نشده است. … روسیه تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود انجام می‌دهد و ظرفیت‌های لازم برای این کار را در اختیار دارد.

دیمیتری پسکوف ادامه داد: برنامه فضایی روسیه به طور پویایی در حال توسعه است، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در این زمینه وجود دارد. حوزه فضا تنها بخشی است که تعامل بین نهادهای تخصصی روسیه و ایالات متحده در آن حفظ شده است.

پسکوف گفت: روسیه با زیرساخت‌های نظامی خود هرگز به سمت مرزهای ناتو حرکت نکرده است، بلکه همواره برعکس آن بوده است. رزمایش هسته‌ای ناتو در شرایط کنونیِ تنش‌ها در اوکراین، به چیزی جز تشدید تنش‌ها منجر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: روابط بین‌الملل مبتنی بر تحمیل و دیکته یک کشور بر کشورهای دیگر، امروز دیگر مورد قبول بسیاری از کشورها واقع نمی‌شود. … تماس‌ها در مورد کاهش تسلیحات ضروری است، اما مسائل امنیتی باید به طور جامع و با در نظر گرفتن وضعیت کنونی حل شود. در شرایطی که با دخالت قدرت‌های هسته‌ای علیه روسیه جنگ به راه افتاده، نمی‌توان بدون در نظر گرفتن جوانب امنیتی، از کاهش پتانسیل هسته‌ای صحبت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.