تحولات لبنان و فلسطین

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 1022217

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تمهدیدات حفاظتی و امنیتی در برابر تهدید حملات دشمن مطابق ضوابط پدافند غیر عامل اتخاذ شده، گفت: کوچکترین تعرضی به کشور و تأسسیسات اتمی با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد.

تمهیدات حفاظتی برای تأسیسات هسته‌ای در برابر حمله اتخاذ شده/ هیچ یک از سایت‌ها تعطیل نیست

محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره اینکه چه تمهدیدات حفاظتی به دنبال تهدید حمله رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر برای تأسیسات و سایتهای اتمی کشور اتخاذ شده، با یادآوری اینکه ما همیشه تهدیدات دشمن علیه کشور را داشته‌ایم، اظهار داشت: اما قابلیت های دفاعی و امنیتی همیشه در ترازی بوده که با هوشیاری با هرگونه تهدیدی مقابله کند و تاسیسات هسته‌ای هم بخشی از این کشور است و در قالب همین تمهیدات از آن دفاع می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه کوچک‌ترین تعرضی به کشور و تأسسیسات اتمی کشور با پاسخ کوبنده ایران مواجه خواهد شد؛ شایعه تعطیلی سایت‌های هسته ای را رد کرد و گفت  فعالیت های عادی در همه تاسیسات هسته‌ای کشور جریان دارد. 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره پیشنهاد برخی نمایندگان مجلس برای خروج از ان‌پی‌تی در صورت حمله اسرائیل به تأسیسات اتمی کشور و همچنین این پرسش که آیا تجهیزات سایت‌های هسته‌ای برای امنیت بیشتر جابجا شده‌اند، گفت: مجلس در جایگاه قانونگذاری است و آنچه  به عنوان دیدگاه و نظر نمایندگان عنوان می‌شود زمانی که قانون شود برای ما لازم الاجرا و اتباع است.

وی در مورد جابجایی تجهیزات فنی سایتهای هسته ای اضافه کرد: تمهیدات حفاظتی که بر مبنای ضوابط پدافند غیر عامل است از روز اول برای تاسیسات هسته ای تدوین و اجرا شده.

اسلامی تصریح کرد: این شرط عقل است که شما اگر خانه‌ای هم می سازید باید امنیت داشته باشد  لذا ملاحظات و تدابیر ایمنی و امنیتی در مورد این تأسیسات و تجهیزات هم پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.