تحولات لبنان و فلسطین

یک روان‌شناس گفت: والدین باید آگاه باشند که انواع اختلالات روانی مانند یک ویروس در محیط خانه در گردش است، والدین مضطرب، فرزندان مضطرب و والدین افسرده، کودکان افسرده دارند.

اختلالات روانی مانند یک ویروس در محیط خانه می چرخد

مهسا ساداتی، روان‌شناس درباره ارتقای سلامت روان فرزندان در خانواده، اظهار کرد: «مشکلات سلامت‌ روان مانند یک بیماری واگیردار می‌تواند منتقل شود. والدین باید آگاه باشند که انواع اختلالات روانی نیز مانند یک ویروس در محیط خانه در گردش است. والدین مضطرب، فرزندان مضطرب و والدین افسرده، کودکان افسرده دارند.»

وی ادامه داد: اولین وظیفه والدین در این خصوص کنترل محیط است. والدین باید قبل از فرزنددار شدن خود را از لحاظ سلامت روانی آماده کنند. همچنین باید بعد از آمدن فرزند نیز سبک زندگی خود را تغییر دهند. هنگامی که یک زوج فرزنددار می‌شوند، زندگی‌ متفاوتی را نسبت به قبل تجربه می‌کنند.

ساداتی افزود: نکته دیگری که بر سلامت‌روان کودک اثرگذار است، روابط بین والدین است. اگر تنش و درگیری بین زوج وجود داشت و قادر به رفع آن تعارضات نبودند، می‌توانند تا مدیریت درست تعارضات صبر کرده و این مشکلات را رفع کنند و سپس به فرزندآوری اقدام کنند. در غیر این صورت کودک دچار آسیب‌های چندجانبه می‌شود.

این روان‌شناس گفت: گاهی تعارضات بین والدین سبب می‌شود که پدر یا مادر حوصله فرزند خود را نداشته باشد و اکثر اوقات به دلیل مشکلات داخلی، خانواده تمایلی به وقت گذراندن  و ارتباط با فرزند را ندارند. این موارد بسیار بر سلامت روان کودکان اثر منفی دارد که بهتر است تا حد امکان رعایت شود.

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.