لاسجردی گفت: اسرائیلی‌ها در تلاشند که نشان دهند موضوع امنیت در سرزمین‌های اشغالی اساسی‌ترین مسئله شان است.

اقدامات گروه‌های مقاومت برای جلوگیری از افزایش جنایت صهیونیست‌ها در غزه است

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره حمله صهیونیست ها به یمن اظهار کرد: وضعیت اکنون به نوعی است که دو طرف به یکدیگر فشار می‌آوردند تا طرف مقابل را به خواسته‌های خود مجاب کنند و این اتفاق فعلا ادامه پیدا می‌کند، مگر اتفاق خاصی پیش آید.

وی ادامه داد: اتفاق خاص مانند همین تهدیدهای اسرائیل و جواب‌های حزب الله است. در حال حاضر علاوه بر موضوع جنگ در سرزمین‌های اشغالی، حاشیه‌های جنگ مهمتر از جنگ شده است و آن هم به دلیل اتفاقاتی است که میان یمن و صهیونیست‌ها پیش آمده است.

لاسجردی افزود: به دلیل مجموعه جنایت‌هایی که اسرائیل انجام داده است نیروهای مقاومت در منطقه تلاش کردند که اسرائیل را مجاب و یا وادار کنند حجم جنایات خود را کم کنند چرا که حجم این جنایات بسیار بالا است؛ لذا اگر موشکی شلیک شده و اگر پهپادی رفته و اگر نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی اقدام نظامی داشتند همه این‌ها در راستای حمایت از مردم غزه و جلوگیری از افزایش جنایت‌ها است؛ بنابراین به نظر می‌رسد اکنون شرایط به نوعی است که دو طرف فشار می‌آورند که بر طرف مقابل غلبه کنند.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: نکته مهمی که می‌تواند وضعیت را تغییر دهد آن است که اسرائیلی‌ها اکنون در حال تلاش هستند که نشان دهند موضوع امنیت شان در سرزمین‌های اشغالی مهمترین موضوع و اساسی‌ترین مسئله است و با حداکثر توانایی برای آن تلاش می‌کنند، اما شلیک موشک و پهپادها و شکستن این سپر امنیتی که داشتند نشان می‌دهد که فشار بر علیه صهیونیست‌ها بیشتر از نیروهای مقاومت است.

وی گفت: در روزهای گذشته اسرائیل خیلی تلاش کرد از لحاظ تبلیغاتی و نظامی و انواع و اقسام بمباران‌ها کاری کند که مردم از این منطقه بروند، اما به دلیل حمایتی که نیروهای منطقه از مردم غزه داشتند، معادله تغییر کرده و فشار در درون اسرائیل و حکومت و دولت آن‌ها بیشتر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.