۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 141882

سخنگو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، در واکنش به عرضه آبلیموهای تقلبی با نشان ملی استاندارد ایران و پروانه بهداشتی سازمان غذا و دارو، گفت: به طور حتم این واحد های تولیدی متقلب از پروانه بهداشتی سازمان غذا و دارو و نشان ملی استاندارد نیز سوء استفاده کرده وبه همین جهت وزارت بهداشت و درمان باید دقیق تر و کارشناسانه تر به وظایف خود عمل کند.

بازار داغ عرضه آبلیموهای تقلبی

 محمد مهدی برومندی در گفت و گو با خانه ملت، درواکنش به این سؤال مبنی بر اینکه متأسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی آبلیموه از امولوسیون برای تولید این محصول نیز استفاده می کنند، گفت: با توجه به اینکه قیمت یک کیلو گرم لیموترش در بازار بین هفت تا 13 هزار تومان و قیمت یک لیتر آبلیمو به طور میانگین بین چهار تا هفت هزار تومان است بنابراین احتمال وجود هر گونه تقلب در تولید این آبلیموها وجود دارد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به بیمارهای ناشی از مصرف محصولات غذایی تقلبی، تصریح کرد: بسیاری از مسمومیت های غذایی و بیماری های مزمن از جمله سرطان ها ،مسمومیت کبدی و بیماری های گوارشی و انگلی درنتیجه مصرف مواد غذایی تقلبی بوجود می آیند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان متولی اصلی امنیت غذایی کشور است، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو از زیر مجموعه های وزارت بهداشت و درمان است که از وظایف اصلی این معاونت نظارت دقیق و مدون در جهت امنیت و سلامت غذایی واحد های تولیدی نیزمی باشد.

برومندی، در واکنش به این سؤال مبنی بر اینکه با توجه به تولید این گونه آبلیموهای تقلبی و مضر متأسفانه بر روی بر چسب این نوع آبلیموها پروانه بهداشتی سازمان غذا و دارو و نشان ملی استاندارد ایران مشاهده می شود که این امر منجر به اطمینان مصرف کنندگان از مصرف محصول غذایی سالم شده است، افزود: به طور حتم این واحد های تولیدی متقلب از این پروانه بهداشتی و نشان ملی استانداردنیز سوء استفاده کرده اند و به همین جهت وزارت بهداشت و درمان باید دقیق تر و کارشناسانه تر به وظایف خود عمل کند.

وی، با تأکید بر اینکه از سوی وزارت جهاد کشاورزی دراستانداری های کشورباید کارگروه بهداشت و درمان نیز تشکیل شود، تصریح کرد: در استانداری ها و فرمانداری ها باید کارگروه بهداشت و درمان تشکیل شود به طوری که فرماندار هر شهرستان به عنوان رئیس این کارگروه نیز محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ،ادامه داد: این کارگروه متشکل از فرمانداری، اداره بازرگانی بهداشت و درمان ونیز تمامی دستگاه های مرتبط با بحث بهداشت و درمان است که از وظایف این کارگروه می توان به نظارت و بازرسی دقیق مواد غذایی از تولید تا مصرف اشاره کرد.

سخنگوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، ‌با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی کشور با تولید کنندگان آبلیموی تقلبی باید برخورد و مقابله کنند، گفت: درصورت ارائه گزارشی از تخلف واحد های تولیدی آن هم دراین حد شدید و گسترده که جان مصرف کنندگان را به خطر می اندازد باید از سوی وزارت بهداشت و درمان و نیز دستگاه قضایی کشورپیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد./

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.