پیشنهاد سردبیر

۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 16848

مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: بازده بازار سرمایه ایران از ابتدای سال 11 درصد بوده است و این میزان بیشترین بازده در بورس های جهانی است.

اظهارات قالیباف درباره شاخص بورس

  'حسن قالیباف اصل ' روز یکشنبه در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ، افزود: شاخص بورس همواره دارای نوساناتی است که البته نوسانات به طور عمده کوتاه مدت است.
وی ادامه داد: شاخص بورس از ابتدای سال 11 درصد رشد داشته است و این در حالی است که بازار های جهانی پرنوسان بوده و افت کرده است.
وی گفت: از آنجا که بخشی از بازار سرمایه را گروه فلزات تشکیل می دهد و این بخش با بازار های جهانی ارتباط دارد نوساناتی را برای بازار سرمایه کشور به ارمغان آورده است.
قالیباف اصل با بیان آنکه ، ذات بورس نوسان است ، تصریح کرد: سایر شاخص های عملکردی بازار سرمایه مناسب بوده به نحوی که در سال جاری دو میلیون و 800 هزار دفعه معامله انجام شده که این رقم در سال گذشته یک میلیون و 800 دفعه بوده و حدود 47 درصد رشد در تعداد دفعات داشته ایم که نشان از نقد شوندگی بالا دارد .
به گزارش اکونیوز، به گفته وی ، معامله خورده بلوک نیز از 7 هزار میلیارد تومان سال گذشته به 12 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و این نشان از وضعیت مطلوب بازار سرمایه دارد.
مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: ارزش معاملات خرد بلوک در سال گذشته 50 میلیارد تومان در روز بود که این رقم در سال جاری به 80 میلیارد تومان در هر روز افزایش یافته است .

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.