پیشنهاد سردبیر

قدس انلاین – سعید کوشافر : اتفاقات عجیب ورزشی در کشورمان این هفته سیر صعودی به خودش گرفت , هرچند که این ورزش ما از فوتبالش گرفته تا کشتی و سایر ورزشهایش به خودی خود خبر ویژه است , اما انگار اتفاقات عجیب و غریب ان دیگر از سطح منطقه ای و کشوری هم قرار است فراتر رفته و شکل بین المللی به خود بگیرد ,

از فوتبالیست شدن جومونگ وکاراته بازی بکهام تا مجازات علی پروین و رد پای چند بازیکن دیگر در حرکت غیر اخلاقی پرسپولیس

در ادامه این بخش ویژه تعدادی از اخباری که شاید در خبرگزاریها و روزنامه ها و البته قدس انلاین از قلم افتاده واتفاقا بسیار هم خواندنی با هم مرور میکنیم.

***جومونگ فوتبالیست به ایران می‌آید
مسوولان تیم فوتبال هنرمندان ایران که سالهاست بصورت مستمر فعالیت می‌کنند قصد برگزاری مسابقاتی تحت عنوان هنرمندان آسیا را دارند.
حسین یاریار مسوول این تیم با ارسال نامه‌هایی به برخی کشورهای آسیایی از آن‌ها دعوت کرده تا تیم‌هایی متشکل از هنرمندان خود را به ایران بیاورند.
یکی از نزدیکان به این تیم گفت: قطعا کشورهای مورد نظر ما با هنرمندان سر‌شناس خود به ایران می‌آیند و بطور مثال اگر کره‌ای‌ها به ایران بیایند بازیگر نقش جومونگ در سریال محبوب ایرانی‌ها یعنی افسانه جومونگ را که قبلا به ایران آمده است را به همراه خواهند آورد.


***بکام تمرین کاراته می کند
ستاره اسبق تیم ملی فوتبال انگلیس و عضو کنونی گالاکسی، ورزشکار رشته کاراته در آمریکا شد.
به گزارش واشنگتن‌پست دیوید بکام که از 5 سال قبل در تیم شهر لوس‌آنجلس بازی می‌کند، از دو ماه قبل در اوقات فراغت خویش به تمرین کاراته می‌پردازد. اطلاعات موجود در این‌باره حکایت از آن دارد که ستاره 36 ساله اسبق تیم ملی انگلیس، منچستریونایتد، رئال‌مادرید و آ.ث میلان به تشویق همسرش در زمان‌های محدودی در یک باشگاه کاراته در نزدیکی هالیوود حضور یافته و به تمرین می‌پردازد.
در این ارتباط برخی از رسانه‌های محلی نیز عنوان کردند علت حضور بازیکن قدیمی در باشگاه کاراته،‌ همکاری این ستاره در یک فیلم تبلیغاتی در همین قالب است.

 

***لوکا تونی عرق خور از اب درامد
لوکا تونی دچار دردسر جدیدی شده است. گویا تست الکلی که از سوی پلیس محلی مودنا از تونی به عمل آمده ممکن است برای او مشکل ساز شود.
طبق گزارش منتشره در رسانه های ایتالیایی، نیمه شب شنبه بود که پلیس محل مودنا از لوکا تونی تست الکل گرفته که جواب این تست مثبت بوده است.
الکل موجود در خون تونی اندکی از حد مجاز (که بین 0.5 تا 0.8 است) بیشتر بوده و از همین رو با محرومیت مواجه خواهد شد و برای سه ماه گواهینامه او سلب می شود.

***تماشای جام ایرانسل با کارت همراه اول!!
در حالیکه مسئولان ایرانسل با قراردادی حرف و حدیث دار توانستند لیگ برتر را به نام خود تمام کنند و نام جام خلیج فارس به جام ایرانسل تغییر کرد، همراه اول نیز رقابت نفس گیری را با رقیب خود آغاز کرد.
به این ترتیب کارت خبرنگاران که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران از سوی سازمان لیگ صادر شده مزین به آرم همراه اول شده است و همراه اولی ها توانستند روی کارت خبرنگاران را از آن خود کنند، بدون آنکه ریالی از این جذب اسپانسر نصیب خبرنگاران شود.
اکنون فقط سهم خبرنگاران از این اسپانسر، کارت بزرگی است که باید هنگام ورود به ورزشگاه ها به گردن بیاویزند و شبیه یک بیلبورد تبلیغاتی در ورزشگاه ها حاضر شوند.
در واقع خبرنگاران مجبورند جام ایرانسل را با کارت همراه اول ببینند!

 

***انصاریان هم سرخپوش می شود
برخی نزدیکان پرسپولیس از مذاکره مدیران این باشگاه با علی انصاریان جهت بازگشت وی به جمع سرخپوشان خبر می دهند.
انصاریان از رابطه نزدیکی با علی پروین برخوردار است و عضو هیات مدیره پرسپولیس یکی از موافقان بازگشت وی محسوب می شود.

 

***پروین مخالف حضور عزیزیان
علی پروین می خواهد مربی دروازه بان های این تیم را کنار بگذارد. پروین نمی خواهد عزیزیان دیگر به عنوان مربی دروازه بان های پرسپولیس عمل کند. یکی از دلایل این تصمیم پروین این است که دروازه بان های پرسپولیس در این فصل عملکرد خوبی نداشته اند و بسیاری از گل های خورده پرسپولیس به خاطر ضعف دروازه بان این تیم بوده. علیرضا حقیقی که در حال حاضر فیکس پرسپولیس است در بسیاری از مسابقات عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته نظر مثبت علی پروین را جلب کند. پروین هم می خواهد در گام اول مربی دروازه بان های پرسپولیس را عوض کند.
به همین دلیل است که پروین با عابدزاده صحبت کرده تا او را وارد کادر فنی پرسپولیس کند. خود استیلی در مورد حضور عابدزاده در کادر فنی پرسپولیس گفته که این اتفاق با نظر او رخ خواهد داد اما عزیزیان در مصاحبه با یکی از روزنامه ها گفته که آمدن عابدزاده با نظر استیلی نیست. به هر حال اضافه شدن عابدزاده به کادر فنی پرسپولیس چه با نظر استیلی باشد چه بدون نظر مثبت او، جایگاه سعید عزیزیان را به خطر می اندازد.
 

 

***2ماه حبس و 74ضربه شلاق
یک قاضی دادگاه کیفری استان تهران گفت: قاعدتاً باید علیه بازیکنان متخلف پرسپولیس کیفرخواست صادر شود و بر اساس قانون مجازات اسلامی حبس تا 2 ماه و 74 ضربه شلاق مجازات رفتار خلاف عفت عمومی است.
ولی‌الله حسینی ی اظهار داشت: قاعدتا باید علیه آنها کیفرخواست صادر شود.
وی با بیان اینکه ماده 638 قانون مجازات اسلامی در دو بخش به این موضوع می‌پردازد خاطرنشان کرد: در قسمت اول این ماده قانونی آمده است که هرکس که علنا در انظار، اماکن عمومی و معابر به عمل حرامی تظاهر کند مجازات خواهد شد.
حسینی گفت: ذکر عنوان انظار، اماکن و معابر عمومی از جنبه تمثیلی است و در حال حاضر ورزشگاه و دوربین‌های تلویزیونی هم شامل این موضوع می‌شوند.
این قاضی دادگاه کیفری استان تهران گفت: در ادامه این ماده قانونی آمده است اگر عمل این فرد دارای کیفر نباشد اما عفت عمومی را جریحه‌دار کند حبس از 10 روز تا 2 ماه یا مجازات 74 ضربه شلاق برای او در نظر گرفته خواهد شد.

 

***یادداشت دوست صمیمی نصرتی
یکی از دوستان صمیمی محمدنصرتی مدافع خطاکار پرسپولیس در یادداشتی قصد ماستمالی دسته گل دوستش را داشته اما بخشهایی از ان منطقی به نظر میرسید که در ادامه میخوانید:
محمد نصرتی را همه می شناسیم و یادمان هست با گل او به جام جهانی رفتیم. گاهی همه او را عامل برخی باخت های تیم ملی می دانیم. در روزی که در اوج است یک تنه تیم را جمع می کند و اگر در روز بدش باشد هر اشتباهی از او بر می آید.
اما آنچه می خوانید نه در مقام دفاع از عملی زشت بلکه صرفا جهت یادآوری چند نکته از طرف کسی است که در جزئی ترین موارد زندگی او دخیل بوده است. گاهی برادر و مربی، و گاهی راهنما و دوست وی و زمانی هم سنگ صبور و غمخوارش. تا حدی که دوستان فوتبالیمان ما را برادر صیغه ای یکدیگر می نامند.
به راستی به کجا می رویم؟ اهمیت پررنگ نکردن این موضوع به حدی است که با پخش شدن یک حرکت غیر اخلاقی، رسانه های کشورهای بیگانه که هر از گاهی بازیکنان ملیشان رسوایی های عجیب اخلاقی به بار می آورند این مطلب را بارها به نمایش در آورند.
اگر در چند سال اخیر این حادثه در ایران بی نظیر بوده است در آنجا هفته ای نیست که مجلات آنان از رسوایی های عجیب اخلاقی بازیکنانشان ننویسند. با چنان هجمه ای ای کاش نمی نوشتیم تا فراموش نکنیم تا همین دیروز برای وی هورا می کشیدیم.
از خود بپرسیم آیا خود کاملیم و هیچ خطای و معصیتی تاکنون مرتکب نشده ایم؟ لحظه ای درنگ؛ گاهی بد نیست تا ببینیم این همان قهرمان دیروز ما است. اگر به قول خودش سهوا خطایی کرده ضمن مجازات و نشان دادن رفعت اسلامی بد نیست کمکش کنیم نه اینکه نابود و محوش کنیم. وقتی در جایی حاشیه کلا متن شود آن وقت اساس فوتبال ما نیز از بین می رود و حاشیه کلا تبدیل به متن می شود.

 

***کلمه ای میان آندو و حنیف
در روزهای اخیر خبرهای متفاوتی در مورد درگیری لفظی آندارنیک تیموریان و حنیف عمران‌زاده منتشر شد.
موضوعی که در این ماجرا روشن است این است که آندو و حنیف در وسط زمین حسابی از خجالت هم در آمدند و علی سامره کاپیتان مس که نزدیک آنها بود، توهین این دو بازیکن به یکدیگر را تأیید کرده است.
البته در این میان یک نکته مهم وجود دارد و آن هم کلمه‌ای است که از زبان حنیف عمران زاده خارج شده و به شدت تیموریان را ناراحت کرده است. این دو بازیکن در میانه میدان به یکدیگر ناسزا گفتند که البته این موضوع در رسانه‌ها منتشر شد ولی نکته کلیدی و مهم در این درگیری کلمه‌ای است که از دهان عمران‌زاده خارج شده و این تک کلمه آنقدر تیموریان را عصبانی کرده که او به دوستان نزدیکش گفته که دیگر دوست ندارد حتی یک ثانیه با عمران ‌زاده حرف بزند.

 

***اطو کشی مو در رختکن

قائم مقام باشگاه پرسپولیس که این روزها با اخراج خوردبین شهره فوتبالدوستان شده , در توجیه عملش به یک عمل غیر اخلاقی بازیکنان تیمش اشاره میکندو میگوید: سرپرست تیم باید آنقدر قاطع بوده و تحکم داشته باشد که بازیکن شرم کند یک ربع قبل از بازی در رختکن موهای سرش را اطو بکشد.
وی افزود: در حال حاضر مدیریتی به باشگاه پرسپولیس آمده که دیدگاه متفاوتی دارد و می خواهد متناسب با نوع دیدگاهش ترکیب را بچیند. براساس این دیدگاه ما می خواهیم که همکاران‌مان پاشنه ورکشیده و از هفت صبح تا غروب در باشگاه به طور تمام وقت حضور داشته باشند و زندگی خود را وقف باشگاه کنند. متاسفانه این امر به دلیل بیماری آقای خوردبین میسر نبود و پزشکان نیز ایشان را از کار سنگین مستمر روزانه منع کرده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: سرپرست باید به گونه‌ای باشد که بازیکن برای او احترام زیادی قائل بوده و حتی مشکلات شخصی خود را نیز با وی مطرح کند. به نظر من سرپرست تیم باید آنقدر بزرگ باشد که بازیکن شرم و حیا کند حتی در مقابل وی پایش را روی پایش بیاندازد نه اینکه یک ربع قبل از بازی، بازیکن در رختکن اطوی مو با خودش آورده و موهای سرش را اطو بکشد!

 

***بازشدن پای چند بازیکن دیگر در حرکت غیراخلاقی
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: تا هفته آینده با بررسی جامع اتفاقات پرسپولیس و داماش رای را صادر می‌کنیم.
اسماعیل حسن زاده زمان اعلام رای نهایی خاطیان دیدار پرسپولیس و داماش را اوایل هفته آینده اعلام کرد.
وی در این باره گفت: فعلا تصمیم بر این بوده که این دو بازیکن به حرکات غیراخلاقی شان تا اطلاع ثانوی محروم شوند اما به جهت اینکه اتفاقات دیگری در این بازی افتاد و می خواهیم بررسی بیشتری انجام دهیم چرا که بازیکنان دیگری هم در این صحنه حرکاتی داشته اند در نهایت اوایل هفته آینده رای قطعی دو بازیکن خاطی پرسپولیس صادر می‌شود.


***وزیر مسوول حرکات غیر اخلاقی
کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وزیر ورزش و جوانان را احضار کرد. محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی از احضار محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان خبر داد و گفت: «با توجه به رفتار زشت دو بازیکن پرسپولیس کمیسیون فرهنگی مجلس وزیر ورزش را احضار کرده تا در این باره توضیح دهد.»


***اعتراض فردوسی‌پور به دستمزدش
عادل فردوسی پور به افزایش حقوق داوران در قسمتی از برنامه نود اشاره کرد.
او که می خواست به پول دریافتی خودش و عوامل برنامه اش نیز اشاره کند، عنوان کرد: "به دستمزد همه اشاره شد به جز همکاران ما و ما.
این مجری زمانی که "ما"ی دوم را گفت، خودش را نشان داد تا بگوید دستمزدش اضافه نمی شود.


*** محرومیت مادام العمر
بعد از تصمیمات کمرنگی که کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس در خصوص محمد نصرتی و شیث رضایی گرفت، ستاد منشور اخلاقی با پرداختن به حرکت زشت و زننده این دو بازیکن به زودی حکمی سنگین برای آنها صادر می کند.
یکی از نزدیکان به این ستاد مدعی شده است عملکرد این دو بازیکن بازتابی به مراتب منفی برای دربرخواهد داشت. از این رو ستاد منشور اخلاقی بدون توجه به تصمیم باشگاه پرسپولیس با رایی جداگانه، به تخلفات محمد نصرتی و شیث رضایی رسیدگی خواهد کرد.
این مقام آگاه همچنین گفت: «عواقب بدی در انتظار این دو است و حتی محرومیت مادام العمر برای شیث رضایی پیش بینی می شود.»
 

***مجازات پروین به خاطر تهدید
در خبرها آمده است که کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس مجازات های سنگینی برای محمد نصرتی و شیث رضایی در نظر گرفته است.
هر چند که تجربه نشان می دهد که این اقدام باشگاه پرسپولیس بیشتر با هدف فرونشاندن هیاهوی بر پا شده در باب رفتار شیث و نصرتی در بوق و کرنا شده است، اما فرض کنیم که کمیته انضباطی پرسپولیس از باب رعایت اخلاقیات، چنین سفت و سخت ایستاده و می خواهد 15 درصد از کل مبلغ قرارداد این دو بازیکن را کم کند.
در این صورت این سئوال جای طرح دارد که آیا باشگاه پرسپولیس برای تهدید به ضرب و شتم نیز مجازاتی قائل است یا خیر؟
آیا چنین تهدیدی مصداقی از کنش غیراخلاقی نیست؟ اگر غیراخلاقی است، بدیهی است که کمیته انضباطی پرسپولیس باید فکری به حال علی پروین هم بکند و او را نه تنها به دلیل تهدید عادل فردوسی پور به ضرب و شتم فیزیکی بلکه به دلیل بیان این چنین سخنی از زبان "مدیر راهبری" باشگاه پرسپولیس مجازات کند.

 

***جریان انحرافی در ورزش
جریان انحرافی که این روزها پایگاه خود در حوزه های سیاسی- اجتماعی و فرهنگی را از دست رفته می بیند در صدد سوءاستفاده و عقده گشایی در حوزه ورزش کشور می باشد. براساس گزارش یک روزنامه صبح پس ازعدم رای اعتماد مجلس به اولین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان و سپس رای آوری عباسی بعنوان وزیر ورزش و جوانان، (ح.س)که تلاش فراوانی برا ی وزیر شدن انجام داد هم اکنون بعنوان وزیر در سایه این وزارتخانه عریض و طویل عمل می نماید. انتصاب افراد حاشیه دار و ناآشنا با مقولات اولیه ورزش بعنوان معاون و مدیر کل در حوزه های مختلف اعتراضات فراوانی را در حوزه ورزش کشور سبب شده است.

 

***تمایل سلطان به مربی آلمانی
علی پروین دوست دارد مربی پرسپولیس آلمانی باشد. پروین با رابطان خود در آلمان تماس گرفته و از آنان خواسته تا مذاکره برای استخدام یک مربی آلمانی را آغاز کنند.
پروین برای انتخاب مربی خارجی از مدیریت باشگاه اختیار تام گرفته است.
داماد علی پروین به زبان آلمانی مسلط است و در صورت استخدام مربی آلمانی، مترجم وی خواهد بود.

 

***کنایه گزارشگر کرمانی
در دقایق پایانی بازی دو تیم راه آهن و مس کرمان و در حالی که دو تیم برای گلزنی بی‌تابی می‌کردند گزارشگر کرمانی بازی جمله عجیب به زبان آورد و گفت:« شاید بازیکنان دو تیم از شادی بعد از گل می‌ترسند که گل نمی‌زنند.»
این جمله در ادامه همه جملاتی است که علیه شیث رضایی و محمد نصرتی به زبان آمده است. جملاتی که کارلوس کی‌روش عقیده دارد روزی به پایان خواهد رسید تا مردم اتفاق رخ داده را فراموش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.