پیشنهاد سردبیر

در پی تحولات بازار جهانی نفت در ماه‌های اخیر بازار بین المللی گاز نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افت قیمت نفت تاثیر بسزایی بر تجارت جهانی گاز ال ان جی داشته و قیمت آن را کاهش داده است.

کاهش قیمت گاز در قراردادهای بلندمدت
به گزارش (ایسنا)،‌ بی ثباتی در بازار گاز که پیش از این نیز وجود داشته است با کاهش قیمت نفت اکنون محسوس‌تر شده است.

با توجه به این که در بسیاری از قراردادهای بلند مدت قیمت گاز براساس شاخصی از قیمت نفت خام تعیین می‌شود قیمت گاز در قراردادهای بلند مدت کاهش یافته و تفاوت آن با قیمت گاز در بازار تک محموله کمتر شده است.

به گزارش ایسنا، برخی تحلیلگران بر این باورند که خریداران تمایلی برای خرید گاز طبیعی ندارند و این امر موجب کاهش قیمت بیشتر گاز شده است.

به طوری که با در پیش بودن فصل سرما قیمت‌ها برای تحویل در ماه نوامبر در چین، ژاپن و کره جنوبی طی هفته‌های اخیر با کاهش روبرو شده است و با توجه به افت قیمت نفت خریداران آسیایی به خصوص ژاپن و چین منتظر کاهش بیشتر قیمت‌های گاز ال ان جی هستند.

بررسی قیمت تک محموله گاز طبیعی

بر این اساس بررسی روند قیمت گاز در بازار نشان می دهد که قیمت تک محموله گاز طبیعی در بازار شمال شرقی آسیا با 90 سنت کاهش در هفته منتهی به 27 اکتر نسبت به هفته قبل به سطح 14.30 در هر میلیون بی تی یو کاهش یافته است. در اروپای جنوب غربی نیز قیمت تک محموله گاز طبیعی با 50 سنت کاهش در هفته منتهی به 27 اکتبر نسبت به هفته قبل به سطح 10 دلار در هر میلیون بی تی یو کاهش یافته است.

قیمت تک محموله گاز طبیعی

در بازار NBT انگلستان نیز قیمت هر میلیون بی تی یو به 8.13 دلار رسیده که نسبت به هفته قبل از آن 22 سنت افزایش یافته است.

در آمریکا نیز در بازار هنری هاب قیمت گاز با 14 سنت کاهش نسبت به هفته قبل به سطح 3.55 دلار در هر میلیون بی تی یو رسیده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.