پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: کارشناس مسئول برنامه ایدز استان اصفهان گفت: شبکه آزمایشگاهی تشخیص اچ آی وی همزمان با یازده استان کشور در اصفهان افتتاح شد.

راه اندازی شبکه آزمایشگاهی ایدز در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر مرجان مشکاتی در خصوص راه اندازی آزمایشگاه تشخيص اچ آي وي در اصفهان گفت: این آزمایشگاه امروز همزمان با 11 استان کشور و با حضور دکتر صانعی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر صدری رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان و معاونان مرکز بهداشت استان، در اصفهان افتتاح شد.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: علاوه بر استان اصفهان، ده آزمایشگاه منتخب در دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، ایران، بندرعباس، تبریز، زاهدان، ساری، شهیدبهشتی، شیراز، کرمان و کرمانشاه ، همزمان، راه اندازی شدند.
کارشناس مسئول برنامه ایدز استان اصفهان اظهارکرد: هر یک از آزمایشگاه های افتتاح شده در کشور چندین دانشگاه از کشور را تحت پوشش خود قرار می دهند و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز،  دانشگاه لرستان،  مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کاشان را تحت پوشش خود قرار خواهد داد
دکتر مشکاتی عنوان کرد: در این آزمایشگاه، آزمایش‌های مربوط به بیماران مبتلا به ایدز در جهت پایش درمان این دست از بیماران و همچنین آزمایش های مربوط به نوزادانی که از ماداران مبتلا به اچ آی وی به دنیا می آیند انجام می شود.
دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز در این باره گفت: این آزمایشگاه ها مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی سرولوژیکی شمارش سلول های cd۴ که شاخص اصلی ایمنی بیماران هستند، انجام آزمایشات مولکولی برای شناسایی بیشتر و اندازه گیری میزان بار ویروس در بدن بیماران است.
وی افزود: هزینه تجهیزات هر آزمایشگاه را صندوق جهانی مبارزه با ایدز سازمان ملل متحد تقبل کرده و برای مراجعه کنندگان و بیماران هزینه ها رایگان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.