پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین -اراک:با حضور استاندار مرکزی صبح امروزطرح مجموعه شهری اراک در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

طرح مجموعه شهری اراک دورنمای آینده شهر اراک و مناطق متاثر برآن است

به گزارش قدس آنلاین از اراک،محمدحسین مقیمی با اشاره به تعریف مجموعه شهری، اظهار کرد: طرح  مجموعه شهری برای شهرهایی که از یکدیگر متاثر می شوند و برهم اثر گذارند در جهت ایجاد توسعه پایدار تعریف می گردد و بکار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه طرح مجموعه شهری به مرزهای جغرافیایی و سیاسی شهرها وارد نمی شود، بیان کرد: در این طرح مناطق و شهرهایی که تحت تاثیر هم قرار می گیرند شناسایی می گردند و در یک مجموعه قرار داده می شوند و اجرای این طرح کمک می کند تا تصمیمات و اقداماتی که در این مناطق صورت می گیرد، در آینده موجب بهم ریختگی ، گسست و توسعه ناپایدار نگردد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه باید به آینده استان فکر کنیم، ابراز کرد: طرح مجموعه شهری اراک دورنمای آینده شهر اراک و مناطق متاثر برآن است که در آن توسعه آینده مناطق را مشخص می کنیم و آینده را می بینیم تا دیگر مواردی همچون آلودگی هوا، توسعه نیافتگی و ... را شاهد نباشیم.

مقیمی با اشاره به اینکه اجرای طرح مجموعه شهری اراک به توسعه این شهر کمک می کند، گفت: یکی از عوامل توسعه نیافتگی این شهر با وجود تمام امکانات و صنایع مستقر در آن عدم توجه به طرح های مطالعاتی است .

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید دستاوردهای همایش توسعه پایدار شهرستان دلیجان مورد توجه مسئولین استان قرار گیرد، اظهار کرد: باید دستاوردهای این همایش و دیدگاههایی که بصورت کلی بیان شد جمع بندی گردد و در سند برنامه ششم توسعه استان بکار گرفته شود و  همچنین اگر نیاز است در سند چشم انداز شهرستان دلیجان نیز تغییراتی ایجاد گردد.

وی افزود: دبیران کارگروههای زیر نظر شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید با دبیرخانه دائمی این همایش همکاری داشته باشند و پیشنهادات و دستاوردهای این همایش را مرور کنند و مواردی که می تواند در تدوین برنامه ششم توسعه استان موثر باشد را احصا نمایند تا در تدوین این برنامه بکار گرفته شود.

مقیمی تصریح کرد: برگزاری این همایش نشان داد که در شهرستانهای استان نیز پتانسیل های قوی داریم که باید در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از آنها استفاده کنیم و اجازه دهیم نیروهای محلی نیز رشد کنند و ایده های خود را مطرح نمایند.

استاندار مرکزی بیان کرد: اگر بخواهیم با نظر مردم به توسعه دست یابیم باید به نظر آنها توجه کنیم و اگر خواستار برگزاری چنین همایشهایی در دیگر شهرستانها نیز هستیم  لازمه آن مورد توجه قرار دادن دستاودرهای این همایش است.

مقیمی گفت: در برگزاری این همایشها باید نقدی که نسبت به عملکرد ها می شود را پذیرا بود چرا که نقاطی که از دید ما مغفول مانده است ، بیان می گردد و باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش،خاطر نشان کرد: این همایش با بهره گیری از امکانات محلی و منابع محدود مردمی برگزار شد و از منابع دولتی در برگزاری آن استفاده ای نگردید و شهرستانهای دیگر  نیز  در صورت تمایل با بهره گیری از امکانات محلی نسبت به برگزاری این همایش اقدام نمایند. 

شایان ذکر است همایش توسعه پایدار شهرستان دلیجان در 28 و 29 آبان ماه با هدف شناخت پتانسیل‌های بومی و محلی شهرستان به منظور ارائه راهکاری در جهت پیشرفت و توسعه شهرستان توسط برخی نهادهای مردمی با محوریت شوراهای اسلامی شهر و شهرستان دلیجان برگزار شد و مسائلی که منجر به عدم تعادل و توسعه شهرستان شده است مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد دو هفته دیگر جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شود تا نسبت به تصویب نهایی طرح مجموعه شهری اراک تصمیم گیری گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.