پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: استاندار اصفهان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تخت‌های اقامتی استان ظرف دو تا سه سال آینده گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی در استان داریم که این تعداد تا یک سال و نیم آینده به ۱۶ هزار تخت افزایش می‌یابد.

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تخت‌های اقامتی اصفهان تا سه سال آینده

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگر پور با اشاره به طرح آمایش استان اصفهان که بر اساس آن دو محور اساسی توسعه استان در ۵ سال آینده بحث گردشگری و میراث فرهنگی و بحث ایجاد کریدورهای علمی و تحقیقاتی است، گفت: در بحث گردشگری کار گروه گردشگری و میراث فرهنگی در جلسه امروز خود سه تصمیم مهم را مورد توجه قرار داد، نخست اینکه وقتی ما محوریت توسعه استان را گردشگری قرار می‌دهیم نخستین مسئله کافی نبودن زیر ساخت های لازم برای این توسعه است که مهم ترین آن مساله اسکان و کافی نبودن هتل‌ها است بنابراین برنامه‌ریزی برای افزایش هتل‌ها و تعداد تخت‌هادر بخش زیرساخت‌های گردشگری به عنوان یکی از الویت‌های ما است.

وی خبر از پربودن ظرفیت تخت‌های هتل‌های اصلی و مهم اصفهان تا خرداد سال آینده داد و افزود: بیش از ۱۰ هتل نیمه‌کاره در استان اصفهان داریم که به دلایل مختلف بیش از ۴ سال است که متوقف هستند که می‌توانند ۳۵۰۰ تخت به تخت‌های اقامتی استان اضافه کنند. طی دو ماه گذشته ما مورد به مورد مشکلات سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری را پیگیری کردیم و مشکلات آنها برطرف شد و بر این اساس امیدواریم تا یک سال و نیم آینده ۳۵۰۰ تخت جدید به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تخت موجود اضافه شود تا ۱۶ هزار تخت اقامتی برای اسکان گردشگران داخلی و خارجی داشته باشیم.
به گفته زرگرپور همچنین امسال مقدمات کلنگ زدنی ۵ هتل جدیدانجام شده که تاکنون مقدمات احداث سه هتل در صفه، خیابان باغ گلدسته و مقابل بیمارستان چمران انجام شده است.
استاندار اصفهان افزود: سرمایه‌گذاران برای احداث سه هتل دیگر نیز در حال انجام بحث‌های مقدماتی هستند. ما امیدواریم که فعالیت‌های اجرایی این پنج هتل را تا پایان امسال شروع کنیم تا حدود ۱۵۰۰ تخت جدید اضافه شود. به گفته زرگرپور بر اساس این فعالیت‌ها در زمینه احداث هتل و افزایش تخت‌های جدید،دو تا سه سال آینده ظرفیت تخت‌های اقامتی استان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به مناطق گردشگری استان از جمله کمپ عشایری سمیرم و منطقه افوس گفت: مصوباتی در زمینه این مناطق آمده بود اما اقدامی اساسی انجام نشده بود، اکنون کارهای اجرایی برای واگذاری ۷ منطقه گردشگری انجام شده و این مناطق آماده واگذاری هستند تا کار خود را شروع کنند.
زرگرپور همچنین در خصوص همایش فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری که حدود دو ماه پیش در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد گفت: در این همایش ۵۱ طرح برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ارائه شد که امروز گزارش دادند از این تعداد برای ۲۸ طرح در حال مذاکره هستند و دوطرح آن نیز در مرحله عقد قرارداد، امیدواریم که تا پایان سال حداقل نیمی از این طرح ها را به قرارداد برسانیم.
وی به مطرح شدن بحث اجرای مدیریت واحد در میدان نقش‌جهان در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی در میدان نقش جهان احساس می‌شد که که یک مدیریت واحد برای اداره مجموعه میدان لازم است که امروز در جلسه کارگروه این موضوع مطرح شد و مصوب شد که این مدیریت واحد ایجاد شود تا ناهماهنگی های موجود بین دستگاه‌های مختلف به هماهنگی برسد و بر رونق میدان افزوده شود.
فعالیت همه مغازه‌های میدان در زمینه صنایع دستی و گردشگری و نیز انتقال برگزاری برخی از مراسمی که در حال حاضر در میدان برگزار می‌شود به مکان‌های دیگر، ایجاد مراکز پست، بانک و فروش سوغات اصفهان از جمله اقداماتی است که به گفته زرگرپور در بحث مدیریت واحد میدان نقش‌جهان در نظر گرفته شده است.
استاندار اصفهان همچنین به منطقه گردشگری مرنجاب آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: این منطقه گردشگری با وجود ظرفیت گردشگری بالای خود از نظر امکانات گردشگری زیر صفر است. در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که ظرف ۱۵ روز آینده با حضور معاون عمرانی و فرماندار آران و بیدگل و مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشکلات فعلی این منطقه مثل بهسازی جاده، ایجاد خط ارتباطی موبایل و امکاناتی برای استراحت پیگیری شود، ضمن اینکه ما سرمایه داران را تشویق می کنیم تا در منطقه گردشگری زیبای مرنجاب سرمایه گذاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.