پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین؛الف.زمینی؛ با ما همراه باشید با مروری بر خبرهای صفحات اول روزنامه های امروز.

از "خداحافظی با بنزین 400تومانی" و "پدیده تیتر یک روزنامه های اصلاح طلب" تا "تریاک گرمی دو هزار تومان!"

چراغ قرمز بورس سبز شد

روز گذشته شاخص کل بورس تهران پس از 12 روز متوالی ریزش در آستانه دیدار هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای در ژنو مثبت شد و با رشد 74/0 درصدی معادل 487 واحد به رقم 66 هزار واحد رسید؛ این در حالی است که دیروز اخبار مثبتی از سوی مجلس و دولت پیرامون حمایت از بازار سرمایه منتشر شد. به نظر می‌رسد جو بی‌اعتمادی به وجود آمده در بازار، ناشی از روزهای منفی متمادی شاخص بورس، تحت تاثیر این اخبار متعادل شده و بازار به این اخبار واکنش مثبتی نشان داده است.

در همین راستا روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "پس از رکود 12روزه؛ چراغ قرمز بورس سبز شد"

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز تیتر زد: "قول مسئولان، شاخص ها را در بورس بالا کشید"

***

راه حل برد-برد برای حذف یارانه

روزنامه "قدس" امروز دو تیتر در خصوص حذف یارانه ها در صفحه اول خود داشت. در ستون برگزیده ها گزارشی تحت عنوان "دولت در حذف یارانه پردرآمدها محافظه کاری نکند" به چاپ رسیده است و در صفحه اقتصاد این روزنامه از قول "عضو کمیسیون برنامه و بودجه نوشته شده است: "راه حل برد-برد برای حذف یارانه"

***

آخرین قیمت تریاک!

روزنامه "هفت صبح" در تیتر یک خود از آخرین قیمت تریاک نوشت! در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تریاک گرمی دو هزار تومان!"؛ این روزنامه در شماره امروز خود با فرمانده پلیس ایران گفتگویی انجام داده و از دلایل کاهش قیمت تریاک پرسیده است.

***

خبرمرگش!

هیأت نظارت بر مطبوعات وطن امروز را برای تیتر مربوط به اخبار و گمانه‌زنی‌های بین‌المللی درباره مرگ شاه سعودی به دادگاه کشاند.

در تیتر یک روزنامه "وطن امروز" می خوانیم: "محاکمه به خاطر «خبرمرگش»!

جالب است بدانید خبرگزاری فرانسه هم گفته است: "روزنامه ایرانی «وطن امروز» به خاطر خبر مرگ شاه سعودی محاکمه می شود"

***

خداحافظی با بنزین 400تومانی

عرضه سوخت از اول بهمن دو نرخی می شود. در همین راستا "آرمان امروز" نوشت: "خداحافظی با بنزین 400تومانی"

در روزنامه "نسل فردا" و از قول "مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی"؛ می خوانیم: "تبدیل بنزین 400تومانی کارت ها به 700تومانی"

از اول بهمن ماه امسال، به ازاي هر ليتر بنزين 400 توماني، دو ليتر بنزين با نرخ 700 تومان در کارتهاي سوخت خودروها و موتورسيکلت‌ها شارژ خواهد شد.

"ابرار اقتصادی" هم نوشت: "با ارزان شدن در بازار خلیج فارس؛ افزایش قیمت بنزین در کشور فعلا متوقف شد"

***

پدیده تیتر یک روزنامه های اصلاح طلب

روزنامه "آفتاب یزد" در تیتر یک خود نوشت: "جزئیات جدید پرونده «پدیده»"؛ در این روزنامه از قول "دادستان مشهد" می خوانیم: "ارزش سهام در این شرکت به صورت صوری و به اصطلاح «بادکنکی» افزایش پیدا کرده است"

"پورمختار" گفته است: "بعید می دانم مدیرعامل «پدیده» از کشور خارج شده باشد"

روزنامه ابتکار نیز در تیتر یک خود نوشت: "«پدیده» دولت دهم"؛ در قسمتی از این مطلب می خوانیم: "«احمدي‌نژادي نيستم»؛ اين نقل قولي از محسن پهلوان، مديرعامل مجموعه شرکت‌هاي پديده بود که در پاسخ به ارتباط اين هولدينگ اقتصادي با دولت‌هاي نهم و دهم به زبان آورد. با اين حال در کنار گمانه‌زني‌ها و شائبه‌هايي که رشد و گسترش سريع پروژه‌هاي پديده در دوران دو دولت پيشين درباره ارتباط اين شرکت با دولت سابق پيش آورده بود، اکنون همزمان با انتشار اطلاعات تازه توسط مقامات قضايي و همچنين رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي درباره دامنه تخلفات پديده، موضوع تاثيرگذاري تصميمات دولت سابق نيز در اين پرونده مطرح شده است."

روزنامه "جهان اقتصاد" هم از ارتباط تخلفات پدیده شاندیز با دولت دهم نوشته است. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "50سانتی متر؛ سهم هر سهامدار از پدیده"

"ابرار" هم خبر از تشکیل تیم پیگیری پرونده های «پدیده شاندیز و تبرک» در دادستانی کل کشور داد.

 

در ادامه نگاهی داریم به صفحات اول برخی از روزنامه ها:

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.