پیشنهاد سردبیر

فیلیپ هاموند، وزیر امورخارجه انگلیس ضمن درخواست مجدد از مسکو برای 'پایان دادن به مداخلاتش در خاک اوکراین'، از اقدامات رییس جمهور روسیه انتقاد کرد و گفت: 'اقدامات پوتین منسوخ شده و شبیه رهبران ظالم قرن بیستم است'.

روزهای پرتنش انگلیس و روسیه/ لندن پوتین را به هیتلر تشبیه کرد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه ایندیپندنت روز دوشنبه نوشت: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس، در گفت وگویی تلویزیونی، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را همچون ظالمان قرن بیستم ( هیتلر و استالین ) خطاب نمود و افزود: پوتین پاسخ کارهایی را که در اوکراین انجام می دهد، خواهد داد.

وزیرخارجه انگلیس با بیان اینکه 'دلیلی نمی بینیم که بایستی این گونه رفتارها را از سوی دولت روسیه تحمل کنیم '، عنوان کرد: پوتین نیروهای نظامی اش را به مرزهای بین المللی اعزام و اراضی یک کشور دیگر را همچون ظالمان قرن بیستم اشغال کرده است.

هاموند از روسیه خواست که نیروهای نظامی خود را از شبه جزیره کریمه و اوکراین خارج کند و افزود: طوری وانمود نکنید که این درخواستی ظالمانه از آقای پوتین است.

وزیرخارجه انگلیس به تحریم های بین المللی علیه روسیه اشاره کرد وگفت: این درحالی است که ما می خواهیم روسیه بخشی از جامعه جهانی باقی مانده و از رشد اقتصادی و بهبود شرایط زندگی اجتماعی بهره مند شود.

وی در پاسخ به این سووال که انگلیس به دولت اوکراین کمک نظامی خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت این مساله فعلا «در حال بررسی» است.

فیلیپ هاموند ضمن رد ادعای رییس جمهور فرانسه درخصوص اینکه مداخله نظامی آخرین راهکار برای استقرار صلح در اوکراین خواهد بود، گفت: نبرد نظامی هم اکنون در حال انجام است.

وی در همین حال تاکید کرد که راهکار سیاسی تنها راه پایان بخشیدن به بحران خواهد بود و گفت: آقای پوتین باید بفهمد که او پاسخ سیاسی و اقتصادی اقداماتش در خصوص اوکراین را خواهد داد.

روزنامه ایندیپندنت نوشت : درحالی که رهبران کشورهای آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه در بلاروس به منظور دستیابی به راه توافق صلح آمیز تلاش می کنند، روسیه متهم است که جدایی طلبان اوکراینی را همچنان با ارسال سلاح حمایت می کند و در همین حال ایالات متحده نیز فعالیت مشابهی را به منظور تقویت نظامی دولت اوکراین دنبال می کند.

این روزنامه نوشت: درحال حاضر کشورهای حوزه دریای بالتیک با توجه به افزایش تهدیدات روسیه، نگران از این هستند که ممکن است هدف های بعدی پوتین باشند.

به نوشته این روزنامه ، بیش از پنج هزار نفر در جریان نا آرامی های شرق اوکراین از ماه آوریل 2014 پس از کناره گیری رئیس جمهور این کشور، جان خود را از دست داده اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.