پیشنهاد سردبیر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود ۱۵۰ هزار تن ذخیره مرغ در سردخانه‌ها و افزایش روند تولید، پیش‌بینی می‌کنیم، کاهش قیمت مرغ در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

ذخیره‌سازی ۱۵۰هزار تن مرغ/ این مرغ‌ها در پایان سال کیلویی ۵۵۰۰ تومان توزیع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در توضیح وضعیت ذخایر و اقلام مورد نیاز مردم برای سال آینده اظهار داشت: در مورد کالاها و اقلام راهبردی و وضعیت ذخایر مورد نیاز مردم، در طول سال 93 وضعیت نسبتا خوبی را داشتیم و در حال حاضر در مورد اقلامی که به طور مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرند، مانند روغن، برنج یا شکر و همچنین از حیث کالاهای واسطه‌ای مانند گندم و ذرت که به صورت نان به مردم داده می‌شود، وضعیت خوبی داریم و با همین وضعیت وارد سال 94 می‌شویم و در طول سال 93 نیز وضعیت نسبتا خوبی را با نوسانی اندک سپری کردیم. 

وی در مورد وضعیت میوه شب عید تصریح کرد: همیشه روال توزیع میوه شب عید به این صورت بوده که از تاریخ بیستم تا حدود 28 و یا اواخر اسفندماه دولت به نحوی در بازار میوه و تره‌بار دخالت می‌کند تا به اجحافی برای قشر مصرف‌کننده ایجاد نشود و این دخالت همواره در سنوات گذشته نیز از سوی دولت انجام شده است و بی‌تردید بر روی کاهش قیمت ها اثرگذار خواهد بود.

وزیر کشاورزی افزود: اقلامی همچون سیب و پرتقال به میزان لازم خریداری شده و هم‌اکنون در حال حمل به مراکز استان‌ها است که طبق برنامه از تاریخ بیستم اسفند در شبکه توزیع و میادین میوه و تره‌بار استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع می‌شود. 

حجتی با اشاره به وضعیت تامین مرغ مورد نیاز مردم در سراسر کشور توضیح داد: مرغ منجمد ما تماما در داخل تولید می‌شود و هم‌اکنون در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام 150 هزار تن مرغ به صورت ذخیره وجود دارد که در موقع لزوم و در روزهای پایانی سال به مبلغ هر کیلو 5500 تومان به صورت عمده در بین خریداران کلان توزیع می‌شود و به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

وی ادامه داد: روند تولید مرغ از وضعیت خوبی برخوردار است و ما حتی در حال حاضر افزایش تولید مرغ را داریم. مردم در حال حاضر برای تامین نیاز عید به بازارها ورود نسبتا پرتراکمی را داشته‌اند که همین موجب افزایش ناچیز قیمت در روزهای پیش شده بود اما مطلع شدیم که در طول 3 روز گذشته قیمت در میدان بهمن که بزرگترین مراکز توزیع است، 300 تا 400 تومان کاهش یافته و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت، از طرف دیگر علاوه بر ذخایر مرغ منجمد، مرغ کشتار روز و به عبارتی مرغ گرم نیز تولید شده و به مشتریان و مردم عرضه می‌شود. 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام موظف است در زمانی که عرضه بیش از تقاضا وجود دارد، برای تثبیت قیمت مرغ، مرغ اضافی را با رعایت مسائل قانونی و مراتب بهداشتی جمع‌آوری کند و در شرایط مقابل نیز همین کار را به صورت عکس انجام می‌دهد.

حجتی در مورد ممنوعیت واردات برنج توضیح داد در مورد کالایی مانند برنج بازیگران زیادی در این عرصه  حضور دارند به طور مثال وقتی ما تعرفه غیرفصل را به تعرفه فصل تغییر و تعمیم دادیم، طرف خارجی نیز به ما بدل زد و قیمت را پایین آورد. 

وی با اشاره به طرح موضوع ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ادغام سازمان محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یک طرح در مجلس مطرح است و دولت محترم نیز هنوز در این مورد اظهارنظری نکرده اما به هر ترتیب نظر من این است که دستگاهی مانند سازمان محیط زیست نه یک دستگاه اجرایی بلکه مجموعه‌ای فرابخشی است که در زمینه نظارت، پایش و دیده‌بانی استانداردهای زیست‌محیطی و اعمال آن در دستگاه‌های مختلف انجام وظیفه می‌کند اما وزارت جهاد کشاورزی یک دستگاه اجرایی است و بنابراین نظر شخصی من این است که ادغام سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی به مصلحت نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.