پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت های قبلي و فعلي، به وعده هايي که در مورد جوايز صادراتي به صادرکنندگان داده شد، عمل نشده است.

وعده هاي دولت به صادرکنندگان فرش عملی نشده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در صورت حمایت از صنعت فرش، این حوزه از اقتصاد مي تواند رتبه دوم ارزآوری را برای کشور بعد از نفت به همراه داشته باشد.

وی اظهارداشت: متاسفانه با وجودی که فرش ایرانی بيشتر جنبه تزئيني و صادراتي دارد، هم اکنون زمينه صادرات آن فراهم نيست و این امر باعث کاهش توليد فرش شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت بايد زمينه را برای صادرات فرش فراهم کند تا با افزايش توليد، احساس امنيت بيشتری برای بافندگان فراهم شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تسهيلاتي که برای صنعت فرش در نظر گرفته مي شود، يا پرداخت نمي شود، يا قيد و بندهايي برای آن در نظر گرفته مي شود که در نهايت بافنده نمي تواند از آن استفاده بکند.
موسوی لارگانی با اشاره به تشکيل فراکسيون فرش در مجلس، گفت: فرش دستباف مي تواند در مجموعه صادرات غيرنفتي، ارزآوری خوبي را برای کشور به همراه داشته باشد. و اين فراکسيون تشکيل شده است تا نمايندگان، حامي فرش دستباف باشند.

وی با انتقاد بر اینکه هر از چندگاهی متولي صنعت فرش در کشور تغيير می کند، گفت: متاسفانه به دلیل نبود یک متولي مشخص، موانعی بر سر راه شکوفایی اين صنعت ایجاد شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.