پیشنهاد سردبیر

وزیر جهاد کشاورزی گفت : امسال کمتر از یک میلیون تن برنج وارد می شود و مدیریت قیمت برنج در بازار با وضع نظام تعرفه ای و ممنوعیت واردات کنترل می شود.

حجتی: امسال کمتر از ۱ میلیون تن برنج وارد می‌شود

 محمود حجتی با اشاره به اینکه نیاز داخل به برنج سفید حدود 3 میلیون تن است افزود: پیش بینی می شود امسال حدود 2 میلیون تن برنج در کشور تولید شود که برای تامین نیاز داخل و جلوگیری از رقابت برنج خارجی با تولید داخل، قانون ساز و کارهایی برای مدیریت قیمت برنج وارداتی و میزان واردات پیش بینی کرده است.
وی گفت : قیمت برنج وارداتی نباید از برنج تولید داخل کمتر باشد بنابراین با نظام تعرفه ای و یا با دریافت مابه التفاوت قیمت این مسئله مدیریت می شود.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: چنانچه نظام تعرفه ای و یا دریافت مابه التفاوت در مبادی ورودی برای کنترل قیمت و میزان واردات موثر نباشد محدودیت و ممنوعیت واردات برنج را اعمال خواهیم کرد .
حجتی خرید توافقی برنج را از دیگر طرح های مدیریت قیمت برنج در بازار دانست و گفت: سال گذشته برای جلوگیری از روکود در بازار حدود 20 هزار تن برنج تولید داخل به صورت توافقی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی خریداری و پس از ایجاد تعادل،از بازار خارج شد.

وی افزود : امسال نیز اگر لازم باشد با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید توافقی برنج آمادگی داریم.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.