پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین –زنجان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان درجمع خبر نگاران با اشاره به اینکه در استان 16 شهرک و پنج ناحیه صنعتی وجود دارد رتبه صنعتی استان را 14 عنوان کرد و افزود: در این دولت این رتبه تک رقمی خواهد شد.

 تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین از زنجان،فغفوری با اشاره به اینکه در استان زنجان یک هزار و 198 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 30 هزار و 789 میلیارد ریال و اشتغال 37 هزار نفر فعال هستند، ادامه داد: در استان زنجان 614 جواز تاسیس با سرمایه گذاری 37 هزار و 443 میلیارد و 101 میلیون ریال و با پیش بینی اشتغال 12هزار و 400 نفر صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه در استان طرح های مهمی در دست اجرا داریم که باید فرصتی برای حل آن ها اختصاص دهیم، اضافه داد: شرکت پتروشیمی یکی از این طرح هاست که با تامین اعتبارات ارزی و ریالی این پروژه به مرحله عملیاتی برسانیم.
این مقام مسئول با تاکید براینکه 31 طرح اولویت دار در استان زنجان احصا شده است، افزود: به این طرح ها، اولویت های کشوری نیز افزوده می شود که در ماه آتی به صورت کتابچه در اختیار افراد قرار می گیرد.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مهمترین کالاهای صادراتی استان شامل شمش، روی، تراسفورماتور، سیم و کابل هستند که کنسانتره سرب و روی از سال گذشته به دلیل نیاز استان صادر نمی شود.
وی با اشاره به اینکه در واردات محصولات سرمایه ای با 15 درصد رشد و در واردات محصولات مصرفی با 26 درصد کاهش مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: در استان زنجان 149 کارگاه غیرمتمرکز مستقر است.
این مقام مسئول تعدادبافندگان فعال استان زنجان را 63 هزار نفر عنوان کرد و افزود: بالغ بر 14 هزار نفر از این بافندگان بیمه شده اند.
فغفوری به مشکلات حوزه معدن استان اشاره کرد و گفت: کوچک بودن محدوده معدنی و عدم توانایی فنی و مالی افراد موجب شده است تا این معادن توجیه اقتصادی نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.