پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین : اصفهان - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین دلایلی که دولت یارانه پر درآمد ها را حذف نمی‌کند، نگرانی از کم شدن محبوببیت خود در میان مردم است و به همین دلیل نقض صریح قانون می کند.

دولت در حذف یارانه پردرآمدها نقض صریح قانون می کند/ عدم حذف یارانه پردرآمدها بیشتر دلایل سیاسی دارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از مصوبات قانون هدفمندی یارانه  که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرد این بود که 50 درصد از درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی به اقشار آسیب پذیر و 50 درصد دیگر صرف زیرساخت ها شود، افزود: متاسفانه از همان روز اول این رو ش ناصحیح بنا شد که همه اقشار حتی کسانی که در خارج از کشور به سر می برند ، یارانه دریافت کنند و از این رو 75 میلیون جمعیت داخل کشور داشتیم اما 77 میلیون نفر یارانه می گرفتند و این روند کاملا اشتباه بود.

وی با تاکید بر اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد قطعاً امکان‌پذیر است، اظهار داشت: طبق گفته‌های علی طیب‌نیا -وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس، ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد شناسایی شده‌اند اما ارادهٔ لازم برای قطع یارانه آن‌ها وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت نگران رأی آینده خود در پایان 4 سال و کم شدن محبوبیت خود در میان مردم است و عدم حذف یارانه پردرآمدها بیشتر دلایل سیاسی دارد و به مسائل اقتصادی مربوط نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در حال حاضر نقض صریح قانون می کند ، گفت: اهرم مجلس سوال ، استیضاح و امثال اینهاست اما به نظر من در برخی مواقع قوانینی که دولت حاضر به ابلاغ و اجرا نیست ، رییس مجلس می تواند ابلاغ کند و در باب حذف یارانه ثروتمندان نیز رییس مجلس باید ورود پیدا کند.

 موسوی لارگانی ادامه داد: قرار بود یارانه افراد پر درآمد یعنی کسانی که حقوق بالاتر از 2 میلیون و پانصد هزار تومان در ماه دارند، حذف شود؛ اما باید این اراده در دولت وجود نداشت و اگر حتی ده طرح دیگر هم در این راستا تصویب شود ولی اراده دولت برای حذف یارانه پر درآمدها نباشد، این اقدام ها بیهوده ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.