پیشنهاد سردبیر

قدس انلاین- تبریز: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مرکز اصلاح نژاد دام شمالغرب کشور، دام های سبک و سنگین روستائیان را در قالب طرح های مصوب ملی و استانی اصلاح نژاد می کند.

احصاء آمار دقیق تعداد دام و طیور موجود در روستاهای استان با طرح پهنه بندی

به گزارش قدس انلاین از تبریز،  غفور عبدالهی در کارگاه آموزشی منطقه ای طرح پهنه بندی روستاها در مجتمع شهید کسائی تبریز با بیان این مطلب افزود: اکنون مرکز اصلاح نژاد شمالغرب در تبریز فعال بوده و آماده همکاری با روستائیان و دامداران برای اصلاح نژاد دام ها با گله مناسب از جمله نژاد قزل ، مغانی و ماکویی است.

وی همچنین با بیان اینکه این مرکز، توانایی تولید اسپرم از نژاد برتر با استانداردهای جهانی را دارد، اظهار کرد: آذربایجان شرقی با تولید سالانه حدود 82 هزار تن تخم مرغ، رتبه دوم و با 82 هزار تن گوشت مرغ رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به مزایای پهنه بندی در روستاها برای به دست آوردن آمار دقیق دام و طیور و قابلیت های روستایی ادامه داد: هم اکنون با اجرای این طرح آمار دقیقی از تعداد دام و طیور موجود در روستاهای استان احصاء خواهد شد.

مهندس عبدالهی شناسایی واحدهای فعال، نیمه فعال و غیر فعال دامی و دلایل تعطیلی آن ها در شهرستان ها را جزو اولویت های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.