پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر ضرورت تولید فرش بر اساس سلایق مختلف تاکید کرد و گفت: صادرات فرش ارزآوری مناسبی را برای کشور به همراه داشته و ما می توانیم با صدور آن به خارج از کشور، علاوه بر ارزآوری، اشتغالزایی مناسبی را شاهد باشیم.

رحمانی:‌ارزآوری مناسب با صادرات فرش/ ضرورت تولید بر اساس سلایق متقاضیان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا رحمانی ، وضعیت تولید فرش در کشور را نامناسب عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی سال های اخیر حمایت منظم و با برنامه ای از صنعت فرش صورت نگرفته و به همین دلیل نیز وضعیت تولید آن در کشور چندان مساعد نیست.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درمجلس شورای اسلامی افزود:عده ای دلیل نامساعد بودن وضعیت تولید فرش در کشور را تغییرات سلیقه ای عنوان می کنند،اما باید توجه داشت که تفاوت فرش با سایر کفپوش ها، مانند تفاوت کتاب با فضای مجازی است و بطور حتم، هیچ وسیله ای جای خالی کتاب را پر نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: بطور مثال فرش دستباف، جنبه هنری داشته و تقاضا برای آن همواره وجود خواهد داشت، لذا باید به نحوی عمل کرد که مقدار تولیدات براساس میزان تقاضا باشد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه نوع تولید باید بر اساس سلیقه متقاضیان باشد،عنوان کرد: نیاز است که ما در مدل تولیدات،تغییراتی را داشته باشیم، چرا که بسیاری از مردم دنیا خواهان فرش ایرانی هستند و ما باید تولیدات خود را با توجه به سلیقه آنها انجام دهیم، در این صورت شاهد رشد روزافزون صنعت فرش در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید حمایت های لازم را از صنعت فرش داشته باشد، چراکه صادرات فرش ارزآوری مناسبی را برای کشور به همراه داشته و ما می توانیم با صدور آن به خارج از کشور، علاوه بر ارزآوری، اشتغالزایی مناسبی را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.