پیشنهاد سردبیر

مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌نویس لایحه مدیریت واحد شهری در ماه‌های اخیر در دستور کار گرفت؛ این موضوع از دستورکار‌های معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور است.

پیش‌نویس لایحه مدیریت واحد شهری در دستور کار قرار گرفت
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس سیدمجتبی علوی‌مقدم ظهر امروز در حاشیه گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی کلانشهرهای کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله توسط دولت برای تامین بخشی از اعتبارات شهرداری‌ها کمک می‌شود که میزان این کمک به توانمندی شهرداری‌ها و شرایط هر شهر بستگی دارد و رقم کمک به شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها به دلیل توانمندی آنها کمتر است.

وی افزود: شهرداری‌های کم‌توان که دارای امکانات کمی هستند، بیشتر مورد حمایت دولت برای حل مشکلات خود قرار می‌گیرند، اما در بخشی از امور مانند تسهیلات و اوراق مشارکت دولت کمک‌های خوبی را به شهرداری‌های کشور خواهد داشت.

علوی‌مقدم اضافه کرد: اعتباراتی در سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان رضوی به حاشیه شهر مشهد اختصاص داده شد و شهرداری مشهد باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی مناسب و اثربخشی داشته باشد.

مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی در ارتباط با برنامه‌ریزی و توسعه در شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: هر سازمانی اگر دارای بخش برنامه‌ریزی و توسعه نباشد نمی‌تواند اهداف و یا وظایف خود را به درستی در جامعه و کشور انجام دهد و سبب بروز مشکلاتی در حوزه مدیریتی می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد و شهرداری‌های سایر کلانشهر‌ها عملکرد خوبی در بخش توسعه شهر‌ها در حوزه‌های مختلف، نقشه‌های اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی، پیشرفت پروژه‌های عمرانی از جمله حمل و نقل ریلی و دیگر مسائل شهری داشته‌اند که این امر نشان از برنامه‌ریزی در شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور دارد.

علوی‌مقدم شکل‌گیری مدیریت واحد شهری را از دغدغه‌های شهر‌های امروز دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌نویس لایحه مدیریت واحد شهری در ماه‌های اخیر در دستور کار قرار گرفت که از دستورکار‌های معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور نیز است و براساس آن با پیشنهادات شهرداری‌ها و فعالان حوزه مدیریت شهری باید روال ارائه خدمات به مردم در فرایندی مشخص انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.