پیشنهاد سردبیر

قدس انلاین –سعید کوشافر:طی روزهای اخیر و باروشن شدن ابعاد تازه ای از ارتباط سران سعودی با رژیم غاصب صهیونیستی تحلیلهای کارشناسان منطقه مبنی بر اینکه عربستان سعودی به نیابت از صهیونیستها مسوولیت کشتار مسلمانان وجنگ افروزی درمنطقه را بر عهده گرفته به واقعیت نزدیک شد.

قمار آل سعود و صهیونیستها با کارت مسلمانان فلسطین ویمن/اتحاد عربی- عبری درمقابل ملتهای ازادیخواه منطقه/سعودیها آلت دست اسراییل دربازی دوسرباخت جنگ مسلمانان

این درحالی است که ملتهای ازاده و مسلمان کشورهای منطقه همه بزرگترین دشمن اسلام ومسلمانان را اسراییل میدانندو درمقابل انها برخی دولتمردان مرتجع قرار دارند که بنا بر منافع خود و برای حفظ قدرتشان درراس حکومت به معامله با غاصبان قدس شریف پرداخته وبی توجه به فریادهای کمک خواهی برادران مسلمانشان درفلسطین ولبنان وبحرین به جنگ افروزی درسوریه و یمن مشغول شده اند.

دراین راستا ارکان مقاومت که دربرابر رژیم صهیونیستی همچنان ایستادگی میکندو کشورهای حامی مقاومت که درراس انها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد نیز کانون این شرارتها قرار گرفته و اگرچه تلاش انها برای ایجاد ناامنی درکشورمان به جایی نرسید اما از اجرای سیاستهای صهیونیستی درسایر کشورهای حامی مقاومت دست نکشیدند.

درعین حال انچه تا چندی قبل بخاطر شرم از ملتهای مسلمان پشت پرده صورت میگرفت یعنی داد وستد سیاسی و معامله سر اعراب منطقه ؛ طی روزهای اخیر از پرده بیرون افتادو مشخص شد که سران آل سعود که داعیه رهبری اعراب جهان را درسر میپروانند با مقامهای اسراییل مراوده وگفتگو دارند.

همه اینها درحالی است که این رویه همه کشورهای عربی نیست و آنها که حسن نیت داشته و درکنار برادران مسلمانشان درایران قرار داشته ومقابل اسراییل و ستمهایش بر مسلمانان ایستاده اند ؛ برای حل مشکلات کشورهای مسلمان منطقه و به ثمررسیدن مذاکرات ایران  تلاش میکنند.

دراین حال خبر گزاری سمای فلسطین نوشت، شبکه ده تلویزیون اسرائیل به بهانه دیدار یکی از نزدیکان و معاونان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با ژنرال بازنشسته عربستان و از نزدیکان خاندان حاکم بر این کشور، گزارشی تصویری و ویژه منتشر کرد که در آن به مسائل و اتفاقات مختلفی اشاره شده است.

انور عشقی افسر بازنشسته ارتش عربستان و دوری گولد که روز یکشنبه سمت مهمی را در وزارت امور خارجه اسرائیل به دست خواهد گرفت در یک کنفرانس پژوهشی که اخیرا شورای روابط خارحی در پایتخت آمریکا برگزار شده بود دیده می شوند. دو طرف در این کنفرانس با روی باز با هم برخورد می کنند و تعارفات زیادی میان آنان رد و بدل می شود. در ادامه هر دو با لبخند به جایگاه سخنرانان می روند و در کنار هم می نشینند.

تلویزیون اسرائیل سپس این اتفاقات را اتفاقات تاریخی می خواند و از ژنرال عشقی که شخصیت نزدیکی به دربار سلطنتی عربستان است اما در حال حاضر مدیریت یک مرکز مطالعات راهبردی را در اختیار دارد، به نیکی یاد می کند.

در بخشی از این گزارش ژنرال عشقی می گوید:« ایران با تلاش برای ساخت بمب هسته ای در پی بی ثبات کردن خلیج(فارس) و خاورمیانه است.»

وی وقتی با سئوال خبرنگار شبکه ده تلویزیون اسرائیل روبرو می شود که از او می پرسد قیاس شما از ایران و اسرائیل چیست؟ می گوید:«دشمن دانا به مراتب از دشمن نادان بهتر است.» هم زمان دوری گولد می گوید:« ما( عربستان و اسرائیل) منافع مشترکی داریم.»

سپس در این گزارش ادعا می شود این اولین دیدار علنی مسئولان عالی رتبه اسرائیلی و عربستانی است اما اولین دیدار آنها نبوده است. تفاوت این دیدار با دیدارهای قبلی این بود که علنی برگزار شد و بلافاصله پس از پایان دیدار ژنرال عربستانی موافقت کرد با تلویزیون اسرائیل گفتگو کند و بگوید ما به خاطر صلح در خاورمیانه با هم گفتگو کرده ایم.

عشقی در این گفتگو خاطر نشان کرد:« دو طرف( عربستان و اسرائیل)توانایی آن را دارند تا با هم کار کنند البته اسرائیل برای رسیدن به صلح و پذیرش طرح صلح عربی راه دشواری در پیش دارد.»

درهمین حال شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد: عربستان و اسرائیل برای اولین بار اذعان کردند که از ابتدای سال 2014 تاکنون نشست‌هایی محرمانه علیه ایران برگزار کرده‌اند.

چند مقام عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی در واشنگتن فاش کردند که از آغاز سال 2014 تاکنون پنج نشست محرمانه را علیه ایران برگزار کرده‌اند.

این در حالی است که عربستان و رژیم صهیونیستی به این دلیل که سعودی‌ها موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند دشمنان تاریخی یکدیگر محسوب می‌شوند، اما اکنون در یک دیپلماسی محرمانه و در تلاش برای جلوگیری از افزایش نفوذ ایران در منطقه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

آنهایی که از نزدیک موضوعات خاورمیانه را دنبال می‌کنند برایشان روشن است که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی منافع مشترکی در خنثی کردن قدرت ایران دارند، اما حقایق مربوط به دیپلماسی میان این دو پیش از این هیچ‌گاه به طور رسمی بیان نشده بود.

به گزارش بلومبرگ، این نشست یک رویداد معمول در یک اندیشکده در واشنگتن نبود چون هیچ یک از حضار سوالی مطرح نکردند و در آن تنها انور ماجداشکی یک سرهنگ بازنشسته سعودی و از نزدیکان به خاندان آل سعود سپس دوری گلد سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به سخنرانی پرداخته‌اند. هر دو نفر در سخنان خود مدعی شده‌اند که ایران در تلاش برای تسلط بر منطقه است و باید متوقف شود.

دراین راستا همچنین پایگاه خبری ویترین تودی ویژه مسایل نظامی آمریکا فاش کرد: جنگنده 'اف 16 ' سرنگون شده در یمن در هفته گذشته، متعلق به رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ به نقل از ویترین تودی، کارشناسان نظامی یمن پس از بررسی قطعات دو جنگنده سرنگون شده در این کشور، دریافتند که این نوع از جنگنده ها تا کنون تحویل هیچیک از کشورهای عرب حتی عربستان نشده و تنها مشتری چنین جنگنده هایی در منطقه، رژیم صهیونیستی است.

کارشناسان نظامی معتقدند: باک های سوخت این دو جنگنده سرنگون شده احتمال اسراییلی بودن آنها را افزایش داده، زیرا جنگنده های به پرواز درآمده از عربستان نیازی به این مقدار سوخت ندارند . مقدار گنجایش این باکها با مسافت 1200 مایلی فلسطین اشغالی با یمن همخوانی دارد.

همچنین روزنامه رای الیوم -چاپ لندن- به نقل از منابع آگاه غربی اعلام کرد که طرف‌های عربستانی طی نشست‌های اخیر در سفارت آمریکا در امان پیشنهاد دریافت سامانه گنبد آهنین از اسرائیل را گرفتند اما این پیشنهاد را رد کردند.

به گزارش این منابع اسرائیل این پیشنهاد را به عربستان داده تا ریاض بتواند از مرزهای خود با یمن در برابر حملات انصارالله (حوثی‌ها) محافظت کند.

***اشتباه عربستان درمنطقه

درهمین راستا دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روزنامه عربی زبان الوفاق در خصوص ممانعت از ارائه  کمک های جمهوری اسلامی ایران به یمن گفت: مشکل یمن برای مسلمانان دردآور بوده، محاصره مردم یمن عجیب و غریب است که یک کشور مسلمان مانع از کمک به مجروحان در یمن می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دنیای امروز نمی توان یک کشور پهناور را محاصره کرد اینها توهم بوده به دلیل اینکه مردم راه های آن را پیدا می کنند و می توانند سر پا بایستند و کسانی که محاصره می کنند بعدها نام بدی از خود در تاریخ به جای خواهند گذاشت من تصورم این است این راه در آینده باز خواهد شد.

دکتر لاریجانی در خصوص ادامه جنگ توسط عربستان سعودی گفت: این موضوع ناشی از اشتباه سعودی ها در مسائل منطقه بوده و شاید تصور می کردند با این کار سلطه ای در منطقه برایشان ایجاد خواهد شد که این یک اشتباه بزرگ بوده به دلیل آنکه آمریکایی ها قدرتمند تر از سعودی ها بوده اند اما آیا در حال حاضر بر منطقه سلطه دارند یا فهمیدند که نمی شود اینطور سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با 140 هزارنیرو عراق را گرفتند و با وجودهزینه در حدود 5 سال با خجالت عراق را ترک کردند و پرتاب کفش خبرنگار عراقی به سوی بوش نماد غیرت مردم عراق بود و سوال این است که آیا کشور دیگری با وجود بمباران قدرتش از آمریکایی ها بیشتر است؟ یا حرف مهمتری دارد؟ حتما به ضرر سعودی ها خواهد بود چون عربستان یک کشور اسلامی هست وشهرهای مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره در این کشور است اما خساراتی به سعودی ها وارد می شود به همین دلیل توهم است البته گاهی می گویند به خاطر ایران این کارها انجام می شود که این بهانه بوده.

دکتر لاریجانی افزود: یکی گفته بود هلال شیعی، اما باید توجه داشت منطق انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای وحدت امت اسلامی بوده و برای انجام این مهم جانمان را می دهیم و میراث گرانقدر امام خمینی(ره) تاکید بر وحدت امت اسلامی بوده و واقعا معتقدیم که تمامی مذاهب اسلامی برادر همدیگر هستند باید توجه داشت ایران اسلامی درست در مقابل گرایش وهابی است به دلیل آنکه آنها فرقه های اسلامی را کافر می دانند اما ما می گوییم آنها برادر هستند و  پیامبر(ص) فرمود همه مسلمانان مثل دانه های شانه هستند چگونه اینها را کافر بدانیم.

وی ادامه داد: آتش درگیری فرقه های مختلف را دامن زدند اما فکر می کنم سیاستمداران و علمای اسلامی به این نتیجه می رسند که منطق ایران امپراتوری گری نیست و ما مخالفیم به دلیل اینکه انقلاب اسلامی ضد سلطه گری بوده و اگر به عراقی ها کمک می کنیم به دلیل پاسخ به درخواست آنان بوده و قصد سلطه به این کشور را نداریم و کمک به مقاومت به دلیل مبارزه با رژیم صهیونیستی است و ریشه مشکل در منطقه را استکبار و صهیونیست ها می دانیم.

دکتر لاریجانی افزود: عده ای به جای مبارزه با صهیونیست ها دعوا را به درون کشورهای اسلامی کشاندند که این خیانت است و نباید فراموش کرد صهیونیست ها و آمریکایی ها پشت این صحنه هستند.

وی در خصوص چشم انداز روابط ایران و جهان عرب گفت: ما با کشورهای عربی و مسلمان مشکلی نداریم گاهی فضاسازی هایی برای ایجاد تأثیر انجام می شود و مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه داریم البته در برخی از موضوعات شاید اختلاف نظر داشته باشیم به طور مثال با ترکیه با وجود داشتن روابط اقتصادی بالا اختلاف نظر داریم ولی دلیلی برای کنار گذاشتن دوستی هایمان نمی شود.

دکتر لاریجانی افزود: در کل آینده منطقه به صورتی خواهد بود که کشورهای مستکبر و قدرتمند در آن ضعیف خواهند شد، یک سیالیتی از نظر شرایط منطقه وجود دارد اما این سیالیت به سمت کشورهایی است که آرام آرام به فهم منطقی برای سرنوشت خود می رسند و قدرت گرایی نظامی برای مدتی رنگ می بازد و آنچه می ماند خمیرمایه بیداری است بنابراین آینده منطقه به سمت کاهش سلطه قدرت ها است.

***عربستان به نیابت از صهیونیست‌ها با مسلمانان میجنگد

دراین خصوص یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: عربستان به عنوان یک بازوی اجرایی به نیابت از رژیم اشغالگر قدس مسلمانان را قتل عام می‌کند.

محمدحسن‌ آصفری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص حمله جنگنده‌های عربستان به شهرهای یمن و کشتار مردم غیرنظامی این کشور، اظهار داشت: متاسفانه خاورمیانه شاهد چندین جنگ و ناآرامی است که توسط آمریکا و دولت‌های وابسته به آن ایجاد شده و نتیجه آن کشتار صدها غیرنظامی مسلمان است که در بدترین وضع ممکن به شهادت می‌رسند.

وی گفت: حملات تروریستی و بمب‌گذاری در افغانستان و پاکستان از یک سو و تحرکات تروریست‌ها با حمایت پولی و لجستیکی غربی‌ها از سوی دیگر در کشورهای عراق و سوریه و آتش جنگ سعودی‌ها بر مردم بی‌گناه یمن از سویی دیگر تمامی معادلات را به نفع رژیم‌صیهونیستی تغییر داده، به طوری که عربستان به عنوان یک بازوی اجرایی به نیابت از رژیم اشغالگر قدس مسلمانان را قتل عام می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه آرامش خاورمیانه است، گفت: کسانی که سالیان سال ایران را محور شرارت و علت ناآرامی و مربی گروه‌های تروریستی معرفی کردند، امروز بیایند و بییند که چگونه عامل آرامش‌بخش منطقه چه در حوزه دیپلماتیک و چه در حوزه امدادرسانی بوده و بیشترین سهم ناآرامی‌ها برخاسته از هوا و هوس متحدانی است که بدون در نظر گرفتن منافع منطقه‌ای با شعار خادم حرمین به روی مسلمانان آتش می‌گشایند.

آصفری در پایان تاکید کرد: امیدواریم که هر چه زودتر سعودی‌ها بر سر عقل بیایند و از کشتار مسلمانان دست بردارند، زیرا اتفاقاتی که در خاک عربستان در حال وقوع است نشان می‌دهد که به زودی آتش جنگ چه از طرف ارتش یمن و چه از تحرکات تروریست‌ها در عمق خاک عربستان دامان خود سعودی‌ها را خواهد گرفت.

***شمشیر سعودی در غلاف صهیونی

دراین حال نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به تشکیل مربع شوم عربستان، رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا برای مقابله با ایران، گفت: طبیعی است که این کشورها باید نسبت به انقلاب اسلامی حساس باشند، زیرا جمهوری اسلامی حیات این مربع را در منطقه به خطر انداخته است.

 منصور حقیقت پور با اشاره به تشکیل اتحاد شوم عربستان و رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: متأسفانه این دو رژیم به نوعی دارای یک رابطه جوهری هستند و شکی نباید بکنیم که جنس حکومت وهابی حاکم بر حجاز از جنس رژیم حاکم بر فلسطین است، البته تا به امروز به علت برخی مسائل این اتحاد خود را علنا آشکار نکرده بودند، اما از این پس این اتحاد علنی و آشکارا است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهداف یکسان و هم راستا عربستان و رژیم صهیونیستی در بحث تشکیل داعش و گروه‌های افراطی، افزود:‌ داعش با ثروت و منابع آل سعود و امکانات و تکنولوژی رژیم صهیونیستی تشکیل و در حال کشتار مسلمانان است، به طور حتم مربع شوم عربستان، رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا یک موضوع واقعی است، البته در گذشته برخی از اضلاع این مربع معلوم نبود اما امروز تمام محورهای آن شفاف است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر طبیعی است که محور عربستان، رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکاباید نسبت به انقلاب اسلامی حساس باشند، زیرا جمهوری اسلامی حیات این مربع را در منطقه به خطر انداخته است، زیرا انقلاب ما اجازه دخالت کشورهای فرا منطقه‌ای مانند انگلیس و آمریکا در منطقه را نمی‌دهد، همچنین ما رژیم صهیونیستی را یک رژیم غاصب و رژیم آل سعود را برادر شیطان و فتنه‌گر می‌دانیم.

حقیقت پور ادامه داد: البته برنامه‌ریزی عربستان و رژیم صهیونیستی مربوط به چند سال گذشته نیست، بلکه آن‌ها از آغاز پیدایش انقلاب اسلامی با اقداماتی همچون تحریک و حمایت صدام برای حمله به ایران سعی در نابودی انقلاب اسلامی داشتند و قطعا این موضوع در آینده هم ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ادامه داد: ما باید کمربندهایمان را محکم ببندیم، البته خدا با انقلاب اسلامی بوده و تحولات امروز منطقه بیان‌گر این موضوع است.

*** سبقت‌آل‌سعود‌از‌صهیونیست‌ها‌

دراین حال دیگرعضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: در شرایط کنونی که ایران و گروه 1+5 به‌دنبال توافق هسته‌ای و حل مشکلات پیرامون آن هستند، حال عربستان و رژیم صهیونیستی به نوعی یکی از ابزارهای اصلی خود یعنی ایران هراسی را از دست می‌دهند، حال در تلاش هستند که به صورتی این توافق را بر هم بزنند.

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به افشای برگزاری جلسه محرمانه بین مقاماتی از عربستان سعودی و رژیم اسراییل در 17 ماه گذشته به منظور جلوگیری از دست یابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته ای و مهار ایران، گفت: متأسفانه عربستان در چند سال اخیر اتحاد استراتژیکی را با رژیم صهیونیستی تشکیل داده و هم‌اکنون شاهد هستیم که تمام اقدامات آل سعود در منطقه هم راستا با منافع صهیونیست‌ها است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ عربستان  و رژیم صهیونیستی در یک اقدام هماهنگ، به دنبال تشدید موضوع یاران هراسی و شیعه هراسی در منطقه و در عرصه بین‌الملل هستند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که ایران و گروه 1+5 به‌دنبال توافق هسته‌ای و حل مشکلات پیرامون آن هستند، این دو کشور به نوعی یکی از ابزارهای اصلی خود یعنی ایران هراسی را از دست می‌دهند، حال در تلاش هستند که به صورتی این توافق را بر هم بزنند.

شوهانی با تأکید بر اینکه قطعا مهم‌ترین خطر برای منطقه اتحاد شوم رژیم صهیونیستی و عربستان است، تصریح کرد: هم‌پیمان شدن این دو هیچ منفعتی برای منطقه ندارد، بلکه قطعا این موضوع زمینه‌ساز بروز ناامنی و تنش می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات جنایتکارانه آل سعود در منطقه، افزود: متأسفانه عربستان در کشتار مسلمانان گوی سبقت را از صهیونیست‌ها ربوده، که این نشان دهنده سیاست و اهداف یکسان این دو رژیم است.

***عربستان درپی اهداف رژیم‌صهیونیستی

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: عربستان با ممانعت در کمک‌رسانی نشان داد که در نهایت دقت پا جای پای رژیم‌صهیونیستی گذاشته و با سرمایه هنگفت خود اهداف اسرائیل را مسجل می‌کند.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت‌ملی‌ و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره امدادرسانی به مردم مظلوم یمن، ارسال کمک‌های بشر دوستانه ایران و ممانعت کشورهای متجاوز از ارسال مستقیم کالاهای اساسی به دست مردم جنگ‌زده، گفت: عربستان با این ممانمعت در کمک‌رسانی نشان داد که در نهایت دقت پا جای پای رژیم‌صهیونیستی گذاشته و با سرمایه هنگفت خود اهداف اسرائیل را مسجل می‌کند.

وی گفت: کشتی نجات و هر سفیری از امداد و نجات که از جمهوری اسلامی ایران به سمت یمن می‌رود، توسط گروه موسوم به ائتلاف از مسیر خود منحرف شده و به سمت جیبوتی فرستاده می‌شود. این مسئله نشان می‌دهد که عربستان که مسلح به آخرین سلاح‌های کشتارجمعی است تا چه اندازه از مردم یمن در هراس است که هرگونه کمک امدادی را به خیال ارسال سلاح تلقی می‌کند.

جوکار با بیان اینکه عربستان با یورش به یمن توحش خود را نشان داد، اظهار داشت: طبق گفته رهبر انقلاب، جاهلیت مدرن بلایی سر وهابی‌های سعودی آورده که به جای حرکت بر مبنای عقل، حرکت بر مبنای نفس را در مسیر راه خود قرار داده و این می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد، زیرا با شعار اسلام و اتهام به ضدیت با اسلام به مسلمانان حمله کرده و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.