پیشنهاد سردبیر

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: دولت تدبیر و امید هنوز با برخی مسائل به‌جا مانده از دولت قبل مواجه است و به نوعی گروگان تصمیمات اشتباه گذشته است.

 نوبخت: هنوز گروگان تصمیمات اشتباه گذشته‌ایم/امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد

به گزارش ایسنا) منطقه کرمانشاه، محمدباقر نوبخت در مراسم سالروز انتخاب حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری که عصر امروز (25 خرداد) با حضور گسترده مدیران و اقشار مختلف مردم استان کرمانشاه در تالار انتظار برگزار شد، با انتقاد از چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در گذشته، گفت: مجموع درآمد دولت از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی از سال 1389 که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد تا امروز حدود 140 هزار میلیارد تومان بوده و طبق این قانون باید 50 درصد آن یعنی 70 هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع می‌شد، درحالیکه 52 هزار میلیارد تومان نیز از خزانه برداشت و روی آن 140 هزار میلیارد تومان گذاشته شده و به‌عنوان یارانه نقدی بین مردم توزیع شده است.

وی نحوه نادرست اجرای هدفمندی یارانه‌ها را میراثی به‌جا مانده از دولت قبل برای دولت تدبیر و امید دانست و افزود: در دو ماه نخست امسال دولت هفت هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت کرده و ساعت 24 فردا (26 خرداد) نیز 3400 میلیارد تومان دیگر یارانه بین 76 میلیون یارانه‌بگیر توزیع می‌شود و این در حالی است که هنوز نتوانسته‌ایم یک ریال تخصیص اعتبارات عمرانی داشته باشیم.

نوبخت با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده برای حذف افرادی که درآمد کافی دارند، در این مرحله نیز 76 میلیون یارانه‌بگیر داریم، گفت: امسال با درآمد 3100 میلیارد تومانی ناشی از تک‌نرخی کردن بنزین در مجموع 35 هزار و 700 میلیارد تومان منابع برای هدفمندی داریم، در حالی‌که با این تعداد یارانه‌بگیران پولی که باید امسال بین خانوارها توزیع شود 42 هزار میلیارد تومان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این روند را نتیجه تصمیمات غلط دولت گذشته دانست و اظهار کرد: این شیوه غلط توزیع منابع در حالی است که چند میلیون بیکار در کشور منتظر سرمایه‌گذاری دولت در طرح‌ها و پروژه‌ها هستند تا از محل اجرای آنها اشتغال در کشور ایجاد شود.

نوبخت در ادامه به موضوع مذاکرات هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه "دکتر روحانی قبل از پیروزی در انتخابات تاکید داشتند که هم باید سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم"، گفت: ایشان هنوز هم روی این موضوع پافشاری دارند و تیم هسته‌ای کشورمان نیز پیگیرند در عین حفظ عزت کشور، این تحریم‌های ظالمانه برداشته شوند.

وی به تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: در شرایطی که ظرفیت تولید چهار میلیون بشکه نفت در کشور داریم، در شرایط تحریم اجازه فروش بیش از یک میلیون بشکه را نداریم و همین باعث کاهش چشمگیر درآمدهای دولت شده است.

نوبخت با اشاره به کاهش قیمت نفت، اظهار کرد: در این شرایط باید کشور را با 24 میلیارد دلار اداره کنیم، در حالیکه هزاران طرح نیمه‌تمام و مشکلات بسیار دیگر داریم. این 24 میلیارد دلار را نیز نمی‌توانیم وارد کشور کنیم؛ بنابراین باید مانعی را که ورود این پول به کشور را منع می‌کند، برداریم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تلاش می‌کنیم حلقه تنگ تحریم‌های ظالمانه را بشکنیم، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای در این مسیر اشکال‌تراشی کرده و مذاکرات را بر هم بزنند.

وی با بیان اینکه اسرائیل از روند مذاکرات نگران است، افزود: ممکن است یک مقام آمریکایی در جمع آنها یک حرف پوچی بزند، این نباید بارها در یک رسانه ملی تکرار شود. چرا باید بارها حرف پوچ برخی‌ها را تکرار کنیم. ما استقبال می‌کنیم کسانی که دغدغه‌ای دارند مسائلشان را بیان کنند، اما گاهی احساس می‌شود برخی رسانه‌ها فقط نامیدی و یأس را به جامعه پمپاژ می‌کنند، در حالیکه ملت ما امیدوار است.

نوبخت با بیان اینکه باید تلاش کنیم این تحریم‌ها را بشکنیم، گفت: هم برای شرایطی که احیاناً مذاکرات شکست بخورد برنامه داریم و هم برای شرایطی که مذاکرات به نتیجه برسد و ده‌ها میلیارد دلار وارد اقتصاد کشور شود. نیازمند برنامه‌ریزی برای استفاده درست از منابع هستیم، چون دیدیم در دولت قبل درآمدهای 800 میلیارد دلاری به دلیل نبود برنامه‌ریزی موجب رشد اقتصادی منفی 5.7 درصد، افزایش بیکاران و طرح‌های نیمه‌تمام بسیار شد.

معاون رییس‌جمهور همچنین گفت: خود را برای شرایط سخت آماده کرده‌ایم، اما بسیار امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد. البته اصراری نداریم تا یازدهم تیر نتیجه مشخص شود، اما تلاش می‌کنیم این ظلم را که به ملت ایران وارد شده برداریم.

نوبخت در پایان به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر بکارگیری چهار هزار نیروی جوان در سطوح مختلف مدیریتی در کشور اشاره کرد و گفت: بدنبال کادرسازی و انتقال تجربیات مدیران به جوانان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شناس IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    40 8
    یعنی تا صد روز دیگه (بخونید صد سال دیگه) دست از سر محمود بر نمیدارید. یه روش دیگه برای فرار پیدا کنید
  • بنده خدا IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    32 4
    جناب آقای نوبخت - هر دولتی که با مشکل برخورد می کنه همین حرفها رو می زنه - ما زمان اون دولتی که شما حرفشو می زنید واقعا کمتر مشکل داشتیم - حداقل وزراش مردمی بودند و یا خودش با مردم طبقه ضعیف بیشتر میجوشید - حرف دل مردم رو می زد - مگر شما نمی دونستید که این مشکلات وجود داره پس چرا دولت تشکیل دادید و اصلا مسدولیت گرفتید ؛ وظیفه دولت ها همین است به جنگ مشکلات رفتن - از شما افراد فرهیخته انتظار می ره با کارهای کوچک خودتون رو سرگرم نکنید بلکه طرحهایی رو تصویب کنید که ریشه اساسی و غیر قابل تغییر باشه .الان دو سال از دولت شما می گذرد واقعا چه کارهای اساسی انجام شده ، مردم فعالیت شمارو می بینند و قضاوت می کنند بیشتر اوقات هم کاری به نتجه ندارند - متاسفانه ما به نیت دولتمردان فعلی در انجام کارها هم به شک اقتادیم و اینطور فکر می کنیم که هیچ برنامه ای ندارید و فقط طرحهای دولتهای گذشته رو می ب
  • حمیدرضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    32 2
    باز هم گذشته !گر تو بهتر میزنی،بستان بزن وشما فقط گرفتید ولی هنوز......
  • س IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    31 3
    دکتر شما همیشه اشتباه میکنید. مگر اون موقع که اشتباه کردند شما هم در صدر مسئولین نبودید چرا اون موقع صداتون درنیامد. ناتوانیتونو به گذشته مربوط نکنید
  • جاوید IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    40 5
    باز تقصیرها گردن دولت قبل افتاد ،دولت یارانه ثروتمندان رو حذف کنه مشکل تقریبا حل میشه من نمیدونم چرا هر ناتوانی که خودشون دارن رو تقصیر دولت قبل میدونن ؟نفت بخاطر لبخندهای شما قیمتش کاهش پیدا کرد.اونها دیدن دولت جدید دولت قدرتمندی نیست و هی داره کوتاه میاد (مشکل اینه).دولت قبل به اونها میگفت هیچ غلطی نمیتونید بکنید ولی اونها حتی ریالی از قیمت نفت کم نکردن ولی الان ...............بخدا قسم دولت هیچ برنامه ای نداره چون فقط به مذاکرات دل بسته .
  • ایرانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    35 9
    بابا باز احمدی نژاد یه بخاری داشت یه تصمیمی گرفت هرچند اشتباه (البته به قول شما ) همین برنامه برداشت یارانه و پرداخت آن که ازاسلاف شمابه احمدی نژاد به ارث رسیده بود فقط اصلاح طلبان از جما شمایان جرات و یا سواد اجرای آن را نداشتید و همچنان نیز ندارید . شما که الان 2 سال تمام بیکاری و کم کاری خود و مدیرانتان را در پشت جمله نخ نمای " دولت گذشته " پنهان می کنید خوب یه تکونی بخودتون بدین فقط آمدید با حراج عزت ملی بلکه کدخدا یه فکری به حال شما بکنه . تمامی فعالیتهای فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی را در سبد توافق هسته ایی گذاشته اید ، فکر کردید با دسته کورها طرفید که عزت بفروشید و نان بخرید بعد بادی به گلو بیندازید که کاری کرده اید کارستان .... زکی
  • فلاح IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    38 13
    ممکنه بگویید شما چه کار کده اید-اگر دولت قبلی نبود تقصیرات را گردن چه کسی می انداختید؟!
  • مهدی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    41 13
    پاشو خودتو درست کن بابا دیگه خیلی بی مزه شده که بی کفایتی خودتون رو گردن دولت قبل میندازین
  • جواد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 0
    با سلام جناب دکتر نوبخت شما همیشه هزینه پرداخت یارانه را اعلام میفرمایید درصورتیکه دولت درامدقابل توجهی از بالا رفتن قیمت بنزین و حامل های انرژی ونان بد ست میاورد که هیچ گاه مبلغ ان درگفته های مسئولین ذکر نمیشود ضمنن در اثربالارفتن قیمت نان وسوخت کلیه قیمتها بالا رفتند این مسائل کجامنظورخواهدشدایا شمادر ایران نبودیئ ودرجریان نیستید؟
  • حجت IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 0
    خدایی حالا خودتون نفهم یعنی ملت هم نفهم؟؟؟ احمدی نژاد یه 20 درصد اورانیوم رو درست کرد با اون همه تحریم کلی پول ریخت تو ملت دکلی ازش دزدیدن بازم مملکت تو جریان بود بخدا پدرمون در اومد از بس نشستیمو هیچ کسی نیومده خرید الان خریدار نیست همه فروشنده ها پاشونو انداخت رو هم ملت منتظر شما درغگوها هستن اخه کدوم ادم فهمیده ای با امریکا توافق میکنه؟
  • خسته IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    11 0
    بخدا خسته شدیم . احمدی نژاد کچایی؟
  • قشر متوسط IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    10 0
    اگه دولت قبلی نبود بی کفایتی هایتان را گردن کی می انداختین - ما که تو این دو سال کار به درد بخوری از این دولت ندیدم جز پروتر شدن عربستان و امریکا و فشار به قشر ضعیف - هی جار میزنین دستاورد کدوم دستاورد - بهتر نظر مدومو از این سایتها بدونین چون جرات می کنن حرف دلشونو بزنن والا هیچ که کسی نمیتونه علنی اعتراض کنه چون واقعا می ترسه
  • ناشناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    7 0
    تنها سخنگوی دولت حال و گذشته که حرف راست تو سخنانش پیدا نمیکنی آقای نوبخت حتما در دولت قبل کارشناس و کاردان وجود نداشت که همه تصمیماتشان اشتباه بوده هست و دولت شما داری کارشناسنی مجرب و ورزیده و کاردان میباشد و تمام تصمیماتشان صحیح و راه گشا میباشد اما نه آقای نوبخت اگر شما ... با خود روراست باشید میفهمید که همین الان که یه عده تو ژنو راحت نشستن و دارن بذل بخشش میکنن کارهای دولت سابق هست نه کار دولت روحانی اگر در پارس جنوبی طرحی الان داره توسط دولت شما افتتاح میشه ماله دولت قبل است نه دولت . مسکن مهر جلوی افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن رو گرفت اما شما مسکن مهر را هم قبول ندارید حتی به اون هم ایراد گرفتید شما که به همه چیز ایراد گرفتید اما برای هیچ چیزی راهکار نشان ندادید آقای نوبخت مردم در دوران احمدی نژاد روحیه بهتری نستب به الان داشتن
  • محمود IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 1
    آقای کهنه بخت بهتر است که در زندگی خودت هم چشم اندازی داشته باشی تا درآینده موجب سرافکندگی مقابل ملت نداشته باشی ، از اولین روزهای به این پست رسیده ملت از شما قدم خیری ندیده و با این سلیقه که راه را پیش می بری کندن چاه و ماندن درون آن......ارزانی ات باد
  • م IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    4 0
    برای شما مالیات بر ارزش افزوده هم میراث از گذشتگان است
  • س IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 8
    حرفشون منطقی است. اینفدر اون دولت گند زده که تا 20 سال دیگه هم نمیشه جمعش کرد.کوته فکری اگه آدم انتطار داشته باشه که این دولت بعد از 2 سال بخواد کار خاصی کنه البته واسه مردم ما همون امسال احمدی نژاد خوبه که حتی بلد نبود درست حرف یزنه آبرمون وقتی تو یه اجلاس بین المللی می رفت می برد
  • مردم IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 10
    اگر اشتباهات،تورم،گرانی،بی ثباتی واین همه فساددرگذشته نیود-این دولت باوجودنخبه هایی مثل(رئیس جمهورمحترم ،طیب نیا،سیف،نوبخت،نهاوندیان-جهانگیری وزنگنه تاحدودی-ومردان مردباعزت وشرف وصادق وصالح...) بااین همه تلاش،تدبیروامید،کشورراگلستان میکردند.همانگونه که توانستندتااندکی ثبات،امیدرابه جامعه نابود شده برگردانندودلالان تحریم وفسادراحتی به اندازه یکدرصدمتلاشی کنند-ومفسدان ازترسشان پنهان شده اند
  • م-ا- IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 1
    به قول اصلاح طلبا این دولت رحم اجاره ایست لذا از خود هنری ندارد جز بهانه یابی خود کفایی حرف مفت صنعت بز ماش هسته ای اخ و تف جوان گرایی در دولت اشتباه کم محلی به سرمایه داران پر ضرر گور پدر مردم بی سواد و احمق وپا برهنه
  • مردم IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    11 2
    شماها از خود اراده اي نداريد!؟فقط دل خوش كرديد به رفع شدن تحريمها!؟حسن كليد ساز هم هدفش همين بود و هست !؟جاي تأسف دارد خواهش ميكنم دروغ نگوييد
  • ali IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    13 1
    جعمش کنید .... نمی تونیت اوضاع کشور رو درست کنید و وعده هاتون رو تحقق ببخشین گردن این و اون می اندازید....
  • زهره گل پرور IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 1
    ای خدا عجب کاری کردیم به این دولت رای دادیم آبرو برامون نگذاشتن اگر نمیتونید کاری کنید چرا اومدید دولت تشکیل دادید چطور بگیم پشیمونیم از رای دادن به شما
  • ایرانی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 0
    متاسفانه قبل از انتخابات تمام کاندیدها خیلی حرف برای گفتن دارند ولی بعد از انتخاب شدن فقط فرافکنی میکنند اگر اینقدر با پرداخت یارانه ها مشکل دارید صادقانه به مردم بگویید ودیگر آن را پرداخت نکنید ولی بگویید بعد از چند سال اوضاع معیشتی مردم سامان دهی میشود واین که واقعا باید از اقتصاد وابسته به نفت دوری کنید
  • باسواد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    13 2
    چراپروژه های عظیمی که افتتاح می کنید نمیگید نتیجه تصمیمات درست دولت قبل است تا حالا که از شما خیری ندیدیم
  • مادر IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 2
    ازهمون روز اول معلوم بود که دولت فعلی دولت تدبیر و امید نیست بلکه دولت فرافکن است. آقا خودتون چه هنری دارید رو کنید؟ نه اینکه مث بچه ها تقصیرو گردن دیگری میندازید.
  • احمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    16 2
    به خداوندی خدا دارین دروغ میگین
  • ايراني IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    14 2
    چرا كم كاري خودتان را به پاي دولت قبل حساب مي كنيد . مگه شعارهايي كه آقاي روحاني ميداد را فراموش كرديده ايد . نمي توانيد با اين حرفهاي الكي مردم را گول بزنيد.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 13
    حتی نظرات شما هم تو این کامنت ها نشان از طرز فکر دلواپس و مشکل سازتونه
  • سينا IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    11 0
    چرااين آقايان رهانمي كنند تاافراد توانمندتر بيايند.30 سال است مردم توانمدي هاي اينها راديدند اين چه حرفي است كه اين آقا ميفرمايدمردم مسائل كشور رابيشتر ازايشان ميفهمنداين يارانه خلق الساعه نبوده فقط نحوه اجراي آن تغيير كرده وتحميلي به اين دولت نيست چون اين دولت كه نيروهاش قبلا محك خورده فقط مامور هزينه اند نه درآمد به همين دليل وارث گذشتگان هسنتد كه اصلا توانايي اجرايي ندارند وفقط واعظ واهل منمبر هستند.
  • ریاحی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    11 2
    لعنت خدا بر دروغگویان بی غیرت،تصمیمات بی هدف و غلط دولت ملت رو هر روز داره به سمت گدایی میفرسته ، تصمیماتی که در دوره ریاست جمهوری وی خیلی از بچه های شهرستانی از قبیل مازندران و گلستان رو آواره کرده،طرح تفکیک که باعث شد خیلی کارخانه ها رو توی مازندران و گلستان مجوز ندهند چون منطقه زراعی بود و الان عواقبش شده مهاجرت نصف جوانان تحصیل کرده و بیکار به استانهای اطراف بالاخص سمنان و تهران و مشهد لعنت خدا بر امضاء کننده اون تصمیمها
  • معلم فقیر IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    19 2
    ماهم گروگان اغراض سیاسی جنابعالی ودولت ضدمعلمتان هستیم.درودبراحمدی نژادووزیرباشرفش حاجی بابائی
  • fd khl IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    18 2
    خدارو شکر خدا به ما یه احمدی نژاد داد که هر چه مشکل هست گردنش بندازیم
  • مصطفی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    15 1
    هموطنان عزیزی که این نظریه رو می خونیدعاجزانه خواهشمندم دقت فرمائید سیاست دولت شما جناب آقای نوبخت هم مثل روسای سابق هم جناحی های تون هست که خودتون هم در این سخنرانی گفتید(در شرایطی که ظرفیت تولید چهار میلیون بشکه نفت در کشور داریم، در شرایط تحریم اجازه فروش بیش از یک میلیون بشکه را نداریم و همین باعث کاهش چشمگیر درآمدهای دولت شده است.) فقط این نظریه اقتصادی در ذهنشون هست توافق در هر شرایطی انجام شود و با دنیا تعامل داشته باشیم بخاطر دو چیز 1-نفت زیاد بفروشیم 2-کالا وارد کنیم .بخدا قسم اگه روزانه 10 میلیون بشکه نفت هم به قیمت 150 دلار بفروشیم وضعیت ما همین هست که هست مگر اینکه با مفاسد اقتصادی و اداری ، رانت و پارتی بازی و مدرک گرایی با قاطعیت برخورد بشه و به توان و تخصص داخلی تکیه کنیم و از متخصصان دلسوز و کاربلد استفاده کنیم و واقعاًآستین ها رو بالا بزنیم و خودمان تلاش کنیم.
  • ناشناس IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    12 0
    از خودتون که تا هنری بروز نکرده. هی بپرید این شاخه اون شاخه
  • علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    سال ۹۶ که رسید بعضی ها باز میگویند ما گروگان اشتباهات دولت گذشته هستیم!! فرافکنی نکنید' کار کنید !!! مردم خود آگاه ترند از عملکرد شما و .... یا علی باید گفت و کار کرد دیگه این حرفا تکراری نشده????
  • علی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    دولت بی عرضه کم کاری خودشو گردن دیگران می اندازه . حاضرید برای کدخدا نوکری کنید همین هیچ برنامه ای ندارید کاملا معلومه
  • رضا IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    0 0
    هم برای شرایطی که مذاکرات شکست بخورد برنامه دارین!برنامتون رو همه میدونن اول نون گرون میشه بعد بنزین بعدشم یارانه رو قطع میکنین.چرا دو تا جناح تو کشور درست کردین و به جون هم پریدین تو رو خدا اول خودتون رو اصلاح کنین بعد به فکر صلح با امریکا بشین.
  • محمود IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    3 0
    بابا تو چی میگی 100روزه قراربود همه چیز درست بشه عین یک مرد بایستید بگویید نتوانستیم یا نمی توانیم گناهتان را گرد این وآن نیندازید گیریم تمام تحریمها برداشته شد وسیل کالا به ایران سرازیر شد یک پراید هم شد 500000تومان آیا جوانی که هنوز کار برایش نیست ودرآمدی ندارد چکونه می تواند یک نان بخرد چه رسد به یک پراید آقای نوبخت مردومردانه هرچه داری مال من وهرچه دارم مال تو آیا درجایگاه من بودی همین حرفهارامی زدی
  • حسینی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 0
    خجالت بکشید اقای نوبخت نمی توانید مملکت را اداره کنید دیگران را قربانی میکنید.از نظر شما اگر دولت قبلی خراب کرده اگر شما وجود دارید ومیتوانید درستش کنید در صورتی که شما دارید مملکت را خراب میکنید.دروغگویی ومتهم کردن دیگران بس است
  • ایمان IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 2
    عمرا دیگه ما رای به احمدی نژاد بدهیم که همه کارهاش جز بی عقلی وبی فکری نبود هر چی دزدی شد توی دولت احدی نژاد شد واقعا مملکت را 50سال به عقب راند با این مسکن مهر هاش یکی بگه اقای احمدی نژاد مسکن مهر باید علاوه بر اینکه ی چار دیواری را میبری بالا باید بیمارستان داشته باشه پلیس داشته باشه فروشگاه مسجد مهد کودک همینطوری الکی اومدی سرمایه ملی را بیخودی خرج کردی و حیف میل کردی این مسکن مهر فقط یک مورد از هزاران بی عقلی بوده
  • س م ح ن IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 1
    شما گروگان دولت سازندگي و اصلاح طلب نماها و وادادگي به اقتصاددانان غربي هستيد.
  • سمج IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    2 1
    میگن عروس نمیتونس برقصه میگف اتاق کجه.. حالا شده حکایت این دولتیا...
  • هراتی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    1 0
    این دولت فقط هنرش گریه کردن است باید به این دولت ، دولت هنر مند گفت نه تدبیر چرا که آمادگی دارد کارمندان خود را بعد از نتیجه ندادن مزاکرات در سر هر چهار راه بنشاند و کاسه گدایی را راه بیندازد زیرا هنرمند خوبی برای این کاربا فورمول گریه است مرد باشید گناه خود را بر گردن دیگران نیندازید