قدس آنلاین: اینکه کدام اعمال برترین و نیکوترین اعمال آدمی نزد خداوند هستند سوالی است که معصومان (ع) به آن پاسخ داده اند.

برترین اعمال نزد خداوند کدامند؟

به گزارش قدس آنلاین، اینکه اعمال ما در زمره برترین اعمال قرار گیرد خواسته فطری ما است، که می توان با مراجعه به احادیث راه تحقق آن را یافت.

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «برترين عمل، استوارترين آنها است.»

و رسول خدا (ص) فرموده اند: « بهترين عمل خواندن نماز در وقت آن است. سپس نيكى كردن و اطاعت از پدر و مادر و آن گاه در امان بودن مردم از زبان تو.»

همان حضرت (ص) فرموده اند: «برترين عمل، بادوامترين آنها است هر چند اندك باشد.»

ایشان همچنین، در پاسخ به اين سؤال كه برترين عمل چيست؟، فرمودند: «اطعام كردن و نيكو سخن گفتن.»

امیرمومنان على (ع) نیز فرموده اند: «بالاترين كارها، خالص گردانيدن ايمان است و پارسايى و يقين راستين داشتن.»

علاوه بر این، از پيامبر خدا (ص) نقل است که فرمودند: «برترين اعمال عبارتند از: ايمان به خدا و تصديق او و جهاد در راه خدا و حج پذيرفته شده. از اينها راحت تر براى تو اطعام كردن است و به نرمى سخن گفتن و بخشندگى و خوشخويى. و از اينها آسانتر براى تو اين است كه خداوند را در آنچه براى تو مقدّر كرده است، متّهم نسازى.»

حضرت زین العابدین (ع) در این باره می فرمایند: «عمل آن كس از شما نزد خداوند بزرگتر است كه رغبت او به آنچه نزد خداست بزرگتر باشد.»

امام باقر (ع) نیز در بیان برترین اعمال می فرمایند: «خداوند به چيزى كه نزد او محبوبتر از شاد كردن مؤمن باشد، عبادت نشده است.»

و از امام صادق (ع) است که در این باره فرمودند: «در پيشگاه خداوند عزّ و جلّ، بعد از ايمان، هيچ كارى برتر از شاد كردن مؤمنان نيست.»

منابع:

کنزالعمال

بحارالانوار

غررالحکم

انتهای خبر/

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.