پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که در برنامه ششم توسعه از سربازی اجباری فاصله بگیریم و به سربازی حرفه ای برویم، در دنیای توسعه یافته سربازی ها داوطلبانه و حرفه ای است.

خدمت سربازی باید حرفه ای شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرنگار ما افزود : در حال حاضربزرگترین دغدغه میلیون ها جوان ایرانی سربازی است ، البته روشی که درحال حاضر درباره سربازی اجرا می شود صحیح نیست و فشار فزاینده ای به خانواده ها وارد می کند و در عین حال استفاده بهینه از سربازان نمی شود. وی تاکید کرد: باید در برنامه ششم به دغدغه نسل جوان توجه شود  زیرا یکی از پر انتقادترین برنامه های گذشته روش اجرای سربازی بوده است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در موضوع سربازی کاملا حساب شده کار شود اما  علیرغم اینکه جزو وظایف مجلس است که در موضوعات دفاعی به صورت دقیق وارد شود، متاسفانه مجلس در موضوعات دفاعی و سربازی ورود اساسی  پیدا نمی کند.

وی درباره الزامات بودجه دفاعی در برنامه ششم توسعه گفت: با توجه به توطئه ها و تهدیدات، ستاد کل نیروهای مسلح تهدیدها را رصد کرده و سعی می کند بر مبنای دکترین بازدارندگی راههای چگونگی مقابله با این تهدیدات را بیان کند و در چارچوب مدون در برنامه ششم تنطیم خواهد کرد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از دیگر مواردی که باید در برنامه ششم توسعه درباره مسایل دفاعی درنظر بگیریم این است که باید تلاش کنیم مانورهای مشترک با کشورهای همجوار برگزار کنیم.
وی افزود: در منطقه ما تروریسم حضور فعالی دارد بنابراین می توانیم با کشورهای همجوار مانورهای زیادی را  علیه ترویسم و قاچاقچیان در راستای ایجاد امنیت در خلیج فارس با اولویت کشورهای پیرامونی اسلامی برگزار کنیم تا کشورهای منطقه به این اطمینان خاطر برسند که می توانیم امنیت منطقه را تضمین کنیم و نیاز به کشورهایی نیست که منافع خودشان را رقم می زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.