پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین – سبزوار : فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار گفت : یکی از ابزارهای مؤثر و مفید در زمینه آگاهی بخشی و اثرگذاری بر حفظ ارزشها و هنجارهای جامعه و جهت دهی زندگی اجتماعی و رشد و هدایت افکار عمومی "رسانه های جمعی" هستند . خبرنگاران قطعه ای از پازل رسانه ها هستند .  

خبرنگاران قطعه ای از پازل رسانه ها هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار سرهنگ سید محمد هاشمزاده هاشمی که در مراسم تجلیل از خبرنگاران  سبزوارسخن می گفت افزود : خبرنگاران قطعه ای از پازل رسانه ها هستند و با ید به این قشر زحمت کش توجه ویژه ای شود .

وی  با بیان اینکه رسانه های گروهی به واسطه هدایت رفتار اجتماعی به سمت الگوهای قابل قبول، نقش مهمی در جامعه بر عهده دارند ، تصریح کرد :  دانشمندان علوم اجتماعی، رسانه ها را در ردیف عوامل شخصیت ساز قرار داده اند و بر این باورند که رسانه ها می توانند هنجارهای اجتماعی را تقویت و یا تضعیف نمایند.

این فرمانده انتظامی  با تاکید بر نقش مثبت رسانه ها در فرایند توسعه و نضج مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم و بالندگی نظامهای مردمسالار، از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد کرد .

سرهنگ هاشمی همچنین از کاهش 27درصدی جرم دراین شهرستان خبرداد و گفت : تلاش نیروی انتظامی ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان است .

وی اضافه کرد  : نیروی انتظامی نیازمند نگاه منتقدانه اصحاب رسانه می باشد وخبرنگاران باید سعی نمایند اخباری را منتشر کنند که به صحت و درستی آن ایمان دارند.

وی همچنین با توجه به کاهش 27درصدی جرم دراین شهرستان نسبت به گذشته خاطر نشان کرد : تلاش مضاعف پرسنل این نیرو در چند ماه گذشته و همکاری مردم با پلیس باعث کسب این افتخار برای سبزپوشان نیروی انتظامی شده است .

   وی با بیان اینکه اصحاب رسانه بهترین افراد برای کنترل و جلوگیری از بوجود آمدن شایعات هستند اظهار داشت : نیروی انتظامی نسبت به کوچترین اخبار درسطح شهرستان حساسیت ویژه ای دارد و می کوشد  تا امنیت و آرامش را در جامعه ایجاد کنند.

سرهنگ هاشمی با توجه به اجرای طرح جمع آوری معتادین درسطح سبزوار تصریح کرد :  این نیرو با عملیاتی نمودن این طرح تاکنون بیش از یکصد معتاد را از سطح شهر جمع آوری نموده و تحویل کمپ های ترک اعتیاد داده است .

وی همچنین از اجرایی شدن طرح نگهبان محله طی 10 روز آینده درسطح شهرستان خبر داد و یاد آور شد :  با عملیاتی شدن این طرح ، قطعا بخشی از مشکلات مردم به ویژه در مناطق مسکن مهر بر طرف خواهد شد .

رییس پلیس سبزوار با اشاره به سکونت گاه های غیر رسمی ، مناطق حاشیه نشین  افزود :  حضور این نیرو نیزدراین محدوده مانند سایر مناطق سطح شهر سبزوار از نظر چشمان تیزبین پرسنل جانبرکف انتظامی مغفول نمانده است .

سرهنگ غلامرضا یعقوبیان معاون حفاظت اطلاعات انتظامی شهرستان سبزوارنیز با بیان اینکه امنیت از احساس امنیت جلو تراست و باید درجامعه اخباری منعکس شود که موجب نگرانی و تشویش اذهان عمومی نگردد گفت : مهمترین اصل در هر جامعه ای امنیت در تمام ابعاد می باشد.

در پایان این مراسم نیز با اهداء تندیسی از سوی فرماندهی انتظامی سبزوار از خبرنگاران تجلیل شد . /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.