پیشنهاد سردبیر

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 302339

قدس آنلاین:در دنیای امروز، تبلیغات نقشی اساسی را در معرفی برندها، برنامه ­ها و کسب و کار اشخاص و سازمان­ها ایفا می­ کند و اهمیت تبلیغات بر کسی پوشیده نیست.

۱۰ قانون طلایی تبلیغات موفق

 قطعاً در استفاده از تبلیغات تنها یک روش پاسخگو نخواهد بود و می ­بایست از تمامی روش­های تبلیغاتی به شکل صحیح و هدفمند استفاده نمود. نکته مهم در استفاده از روش­های تبلیغات، هزینه تبلیغات است و مهم است که بتوانید با کم­ترین هزینه تبلیغ کنید. فراموش نکنید تبلیغات هنری است که باید آموخت.

در هنگام تبلیغات، مهم است که به یاد داشته باشید شما برای مردم تبلیغات می­ کنید. همه آنها دارای نیازهای مشابه، خواسته ها، مشکلات و رویاها، درست مثل شما هستند. اولین کار شما این است که دقیقاً چشم انداز تبلیغاتی خود را بیابید. رویاهای شما چه هستند؟ چه چیزهایی برای دستیابی به آنها نیاز دارید؟ بزرگترین مشکلات تحقق آن­ها چیست؟ بزرگترین ترس شما چیست؟

هنگامی که دقیقاً چشم انداز خود را می ­دانید، می توانید تبلیغات را برای مشتریان­تان شروع کنید. در این مقاله 10 قوانین طلایی ارائه می­شود که به شما کمک می­ کند تا به اهداف­تان در حوزه تبلیغات نزدیک شوید:

1. فروش به مشتریان قدیمی بسیار آسان­تر از بدست آوردن مشتریان جدید است. بنابراین،70درصد از هزینه تبلیغاتی باید در فروش مجدد به مشتریان موجود صرف شود، و تنها 30 درصد در کسب مشتریان جدید هزینه گردد. برای این امر از پست الکترونیکی مستقیم برای ارسال خبرنامه با پیشنهادات به مشتریان­تان استفاده کنید.

 2. فروش فقط برای کسانی ارائه گردد که آنچه شما دارید را می­ خواهند و پول برای پرداخت آن نیز دارند.  قیمت­های پایین­تر به سادگی به ارزش بیشتر شما کمک نمی­ کند. به عنوان مثال، فروش یک خدمت و ارائه رایگان برخی از محصولات فیزیکی و یا فروش یک بسته از محصولات مکمل نمونه­ هایی از این مورد به شمار می­ روند. به این ترتیب، در این­گونه موارد مشتریان فکر می ­کنند که چانه­ زنی ­می­ کنند.

 

3. بهترین راه برای به دست آوردن مشتریان جدید آن است که یک نمونه از محصول­تان را به صورت رایگان به آن­ها بدهید. به جای پرداخت پول برای تبلیغات، برای ایجاد نمونه رایگان برای مشتریان بالقوه هزینه کنید.

4. از دلایل این­که چرا مشتریان­تان محصولات شما را خریداری می­ کنند، آگاه باشید. باید دلایل احساسی و قانع ­کننده­ ای داشته باشند. به یاد داشته باشید، مردم به مته نیاز ندارند، بلکه آنها به یک حفره نیاز دارند. این مهم است که تا حصول نتیجه محصول یا خدمات خود را برای مشتریان تولید کنید. صدای سرخ­ کردن را بفروشید، نه سوسیس سرخ کرده.

 

5. اطلاعات بیشتری را در تبلیغات­تان بدهید، بیشتر فروش از ارائه اطلاعات منتج می­ شود. تحقیقات نشان می ­دهد تبلیغاتی که شبیه مقالات هستند 500 درصد احتمال بیشتری برای خوانده شدن دارند نسبت به آن­هایی که واضحاً شبیه تبلیغات هستند.

6. همیشه پاسخ به تبلیغات خود را مانیتور کنید. در واقع، همیشه همه چیز را در کسب و کارتان اندازه ­گیری کنید. نتایج به شما خواهد گفت چه کار می­ کنید و چه کمبودهایی وجود دارد (نقاط قوت و ضعف را به شما نشان می­دهد).

7. سعی نکنید تبلیغات­تان را زیبا نگاه کنید. این موضوع صرفاً در مورد زیبایی صدق می­ کند، یعنی ظاهر تبلیغات، اما در مورد محتوا – یعنی کلماتی که استفاده می­ کنید، مصداق ندارد. کلمات شما باید ترغیبی و احساسی -  اقناعی ، با توان جلب توجه و محوریت سودافزایی برای مشتریان باشد.

8. همیشه از توصیفات مشتری به دلیل اینکه اعتبار را برای شما افزایش می­ دهد، استفاده کنید.  اعتبار بیشتر منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

9. ساخت تبلیغات و عناوین متفاوت و آزمایش آن­ها اولین کار است.  برای این کار از آگهی و ایمیل استفاده کنید و سپس نتایج خود را اندازه­ گیری کنید. فقط بعد از اطمینان از این­که می­ خواهید برای تبلیغات هزینه کنید، یعنی گام اول تصمیم در مورد هزینه برای تبلیغات می ­باشد.

10. به نظرات دیگران گوش ندهید. افراد ممکن است به خوبی این کار را انجام دهند و موفقیت به دست آورند؟ اما شما تنها نتایجی که خودتان از طریق نظارت و آزمایش در بررسی تبلیغات­تان بدست آوردید را مدنظر قرار دهید.

 

این قوانین ثابت شده است که برای دیگران اثربخشی دارند و برای کسب و کار شما نیز به همین خوبی کار خواهند کرد.

شما مسئول موفقیت­تان هستید؛ پس همین امروز اقدام کنید.

 

 

منابع:

1. روستا، احمد، (1393)،" تبلیغات آینده و آینده تبلیغات در ایران "،مصاحبه با مجله تبلیغات.

2. سوليوان، لوک ،(1392)، "تبلیغات خلاق"، مترجم: مقدم، فرزاد، انتشارات سيته.

3. Retrieved from:” http://advertising.about.com/od/successstrategies/tp/10-Advertising-Books-You-Absolutely-Must-Read.htm

*نگارش:مصطفی فرخی استاد، دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.